پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)

پژوهش روی راهبردهای کنترل تفکر، اجزای آن‌ها و تاثیرشان بر رفتار، از زمانی آغاز شد که واگنر و همکاران، پارادایم سرکوبی تفکر را در حوزه سبب‌شناسی اختلال‌های روانی معرفی کردند. مراد از سرکوبی، تلاش تعمدی برای نیندیشیدن درباره یک موضوع یا فکر خاص است. نخستین فرآیند در سرکوبی یک فکر، جستجوی تعمدی و هوشیار افکار سرکوب نشده یا فکر هدف و حفظ فکر انتخاب شده جایگزین در هوشیاری است. هربار رخداد فکر هدف موجب می‌شود فرد به دنبال عاملی باشد که حواس وی را از متغیر ناراحت کننده منحرف نماید. این منحرف کننده می‌تواند محرکی خارجی (مثل صحبت با دیگران) یا محرک درونی (مانند اندیشیدن به افکار هماهنگ یا خلق) باشد. دومین فرآیند، جستجوی خودکار هدف نامیده می‌شود که طی آن سرکوبی نیازمند نوعی نظارت برحضور  فکر هدف است تا در صورت ناکامی، این فرآیند منحرف کننده جستجو شده و به کار افتد. در این فرآیند، هدف اصلی، سرکوبی افکار مزاحم و ناخواسته ناراحت کننده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)

پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ) توسط ولز و دیویس در سال ۱۹۹۴ ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۲۹ سوال بوده و هدف آن ارزیابی توانایی کنترل تفکر در مقابل افکار مزاحم از ابعاد مختلف (پرت کردن حواس، نگرانی، کنترل اجتماعی، تنبیه، ارزیابی دوباره) است. این پرسشنامه در یک طیف چهار درجه‌ای نمره‌گذاری شده و در نهایت پنج زیرمقیاس برای آن به دست می‌آید.

نمره گذاری پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ) برای اولین بار در ایران کرده‌اند. در این پرسشنامه پس از به دست آوردن نمره هر عبارت، در نهایت پنج زیرمقیاس به دست می‌آید که عبارتند از: پرت کردن حواس، نگرانی، کنترل اجتماعی، تنبیه، ارزیابی دوباره.

خرید و دانلود پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه کنترل فکر ولز و دیویس (TCQ)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با کنترل فکر

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *