دو ویژگی شخصیتی افراد موفق که مهمتر از هوش است

دو ویژگی شخصیتی افراد موفق که مهمتر از هوش است

همواره چنین تصور می‌شود که افراد باهوش موفق‌تر از افراد دارای هوش متوسط هستند. اگرچه این امر لزوماً غلط نیست اما امروزه مشخص شده است که هم در افراد باهوش و هم در افراد دارای هوش متوسط، برخی ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند به موفقیت بینجامند.

شاید شما هم شنیده باشید که برخی افراد موفق دارای ضریب هوشی بالایی نبودند اما به علت تعهد به برخی اصول در زندگی خود توانستند به جایگاه‌های بالایی دست یابند. جدیدترین پژوهش‌ها نشان می‌دهند که دو ویژگی شخصیتی وجود دارد که ۴ برابر بیشتر از داشتن ضریب هوشی بالا موفقیت شما را پیش بینی می‌کنند.

گشودگی به تجربه

گشودگی به تجربه به معنی این است که شما تا چه حد در برابر تجربیات جدید انعطاف دارید و با آن منطبق می‌شوید. برخی افراد در مواجهه با یک تجربه جدید به شدت در برابر آن مقاومت می‌کنند. برای مثال اگر شما یک گوشی با برند خاصی دارید ممکن است وقتی می‌خواهید گوشی جدیدی بخرید دوباره به سراغ همان برند خاص بروید و از تجربه کردن سایر نمونه‌های مشابه یا حتی جدید اجتناب کنید. اما افراد موفق به سرعت خود را با تجربیات جدید منطبق می‌کنند.

دو ویژگی شخصیتی افراد موفق که مهمتر از هوش است

افراد با گشودگی به تجربه بالا معمولاً کنجکاو هستند و از رویدادهای جدید استقبال می‌کنند. همچنین آن‌ها علاقه بسیاری به تغییر دارند و دوست دارند همه چیز را تجربه کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های دیگر این افراد توانایی تحلیل بسیار قوی است. آن‌ها در مواجهه با یک تجربه جدید به سرعت نقاط قوت و ضعف آن را تحلیل کرده و سعی در استفاده بهینه از آن دارند. خوشبختانه شما می‌توانید گشودگی به تجربه خود را تا حدودی تقویت کنید. فقط باید همیشه در ذهن خود این را به خود بگویید که “از چیزهای جدید استقبال کن”.

وظیفه‌ شناسی

وظیفه‌ شناسی را می‌توان ویژگی دانست که در تمام افراد موفق وجود داشته است. افراد وظیفه‌ شناس معمولاً بسیار منظم هستند و محیط اطراف آن‌ها این امر را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین آن‌ها وظایف خود را با تمام توان انجام می‌دهند تا آن را به اتمام برسانند. تمام گام‌های این افراد حساب شده است و برای آینده خود برنامه دارند.

دو ویژگی شخصیتی افراد موفق که مهمتر از هوش است

آیا هوش همه چیز است؟

دکتر آرتور پروپات که در زمینه شخصیت مطالعات بسیاری انجام داده است معتقد است که تأکید بیش از حد بر روی هوش غلط است:

اگرچه هوش مهم است اما برخی ویژگی‌های شخصیتی نقش بیشتری از هوش در موفقیت دارند. این موضوع که شما چقدر تلاش می‌کنید و این تلاش در چه جهتی (درست یا نادرست) صرف می‌شود، بسیار مهم‌تر از داشتن هوش بالا است. ما باید بدانیم که با داشتن یک هوش متوسط و در کنار آن داشتن وظیفه‌ شناسی و تعهد به اهداف و قابلیت انعطاف می‌توان به موفقیت‌های بسیاری دست یافت.

در پژوهش‌های انجام شده مشخص شده است که ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان بیشتر از هوش توانسته است موفقیت تحصیلی آنان را پیش‌بینی کند. اما نکته جالب اینجاست که اثر این ویژگی‌های شخصیتی ۴ برابر بیشتر از هوش بوده است.

اما خبر خوبی که محققان به شما دارند این است که این ویژگی‌های شخصیتی قابل آموختن هستند. شما نیز اگر بتوانید ویژگی وظیفه‌ شناسی را در خود تقویت کنید و به تجربیات جدید با گشاده‌رویی پاسخ دهید می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

1 پاسخ
  1. فریبا یوسفی
    فریبا یوسفی گفته:

    من کتاب چالش رهبری رو از اپلیکیشن خوانا خریداری کردم واقعا کتاب عالی بود. محتوای کتاب درمورد ویژگی رهبران و افراد موفق هستش این هم آدرس وب‌سایت اگر تمایل به خرید کتاب دارید m

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *