پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ)

از قلدری به عنوان سوء استفاده نظامند از قدرت که رایج‌ترین شکل خشونت در مدرسه است یاد شده است. امروزه قلدری نه تنها در مدارسبلکه در محیط‌های دانشگاه، کلاس‌های درس، سلف غذاخوری، زمین‌های بازی، حمام، رختکن، راهروها، ایستگاه‌های اتوبوس و در اتوبوس‌های مدرسه مشاهده می‌شود. از سویی قلدری در مدرسه به عنوان یک رفتار مسکل‌ساز شناخته شده که بر پیشرفت به عنوان یک رفتار مشکل‌ساز شناخته شده که بر پیشرفت تحصیلی، مهارتهای اجتماعی، سلامت و بهزیستی روانی هر دو گروه، هم قربانیان و هم عاملین تاثیرگذار است و در کاهش کیفیت آموزش مدارس نقش دارد. از این رو مدارس متوسطه به یک عرصه مناسب برای قلدری و یک مکان قابل اجتناب، نامناسب و ناخوشایند برای قربانیان قلدری تبدیل شده است. قلدری متفاوت از نزاع یا دعوا بین دو نفر می‌باشد که از نظر اجتماعی و قدرت بدنی هم‌ارزند، بلکه در قلدری عدم تعادل اجتماعی و فیزیکی مطرح است. همه تعارض‌ها در مدرسه به عنوان قلدری در نظر گرفته نمی‌شوند، بلکه قلدری زیرمجموعه‌ای از رفتارهای تعارضی است که به درجات مختلف شدت و جدیت بروز پیدا می‌کند. قلدری دارای اشکال مختلف فیزیکی، کلامی، رابطه‌ای یا اجتماعی و مجازی است. قلدری فیزیکی مواردی را شامل می‌شود و قلدری کلامی، اسم بد گذاشتن روی افراد، اذیت کردن به صورت کلامی، ناسزا گفتن، تهدید و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود که معمولاً به صورت مستقیم بروز پیدا می‌کند. قلدری رابطه‌ای به شکل غیرمستقیم مانند محرومیت‌های اجتماعی عمدی پخش کردن شایعات  بروز می‌کند و قلدری مجازی به صورت ارسال یک پیام توهین آمیز از طریق پست الکتریکی و غیره نشان داده می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ)

پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ) توسط اسلی و ریگبی در سال ۱۹۹۵ طراحی شده است. این پرسشنامه مشتمل بر ۲۰ سوال و سه زیرمقیاس است که در حقیقت ۱۵ سوال آن نمره‌گذاری می‌شوند و ۵ سوال آن هرچند از سوی پاسخگو، پاسخ داده می‌شود ولی نمره‌گذاری نمی‌شوند.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه شیوع قلدری در مدارس (BPQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری قلدری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *