پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC)

استفاده از واژه خلاقیت در محیط کاری تعاریف و تفاسیر متفاوتی دارد. محققان، پژوهشگران و مشاوران سازمانی اغلب این واژه را به گستره‌ای از عوامل شامل خصیصه‌ها، مهارت‌های ادراکی، رفتارها، توانایی‌ها، فن‌آوری‌ها، قدرت‌دهی و فرآیند تجربه‌اندوزی یا تاثیرات خارجی نسبت می‌دهند. عدم اجتماع در تعریف از این مفهوم، سازمان‌ها را مجبور نموده که برای تشویق مقوله خلاقیت سازمانی، دامنه‌ای از عوامل مختلف را شناسایی و تحلیل نمایند. بر اساس نظریه استرنبرگ و لوبارت خلاقیت مستلزم ترکیب و تعامل عوامل زیر است: توانایی ذهنی برای درک مسائل به شیوه غیرسنتی و نوین، برخورداری از دانش کافی در زمینه مورد مطالعه، اندیشیدن به روش‌های نو درباره حل مساله و اندیشه کل‌نگر، برخورداری از حمایت اجتماعی، محیط تسهیل‌کننده و پاداش دهنده و در نهایت داشتن ویژگی‌های شخصیتی معین مانند خطرجویی، پشتکار و خودکارآمدی. همچنین مدیران همواره در تلاش هستند تا موانعی که از بروز خلاقیت جلوگیری می‌کنند را شناسایی و تاحد ممکن رفع کنند.

معرفی پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC)

وانگ و پانگ پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC) را در سال ۲۰۰۳ طراحی نمودند. این دو محقق در تحقیقی که بر روی هتل‌های هنگ کنگ انجام دادند، با استفاده از مطالعه گسترده تحقیقات گذشته و مصاحبه با مدیران ۲۰ هتل منتخب هنگ کنگ ۲۵ مانع را شناسایی و پس از حذف آیتم‌های تکراری و ویرایش نهایی، ۱۷ مانع اصلی خلاقیت را معرفی نمودند. این پرسشنامه حاوی ۴ عامل است که عبارتند از: تعهد پایین به سازمان و عدم حمایت کافی مدیریت ارشد، ریسک گریزی و فشار زمانی، ارزیابی تهدیدآمیز و در نهایت قوانین سفت و سخت و دست و پاگیر.

 

نمره گذاری پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC)

همکاران ما در بخش مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC) کرده‌اند. در فایل آماده شده علاوه بر دستوالعمل نمره‌گذاری هر عبارت، چهار زیرمقیاس نیز برای پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC) قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC)

شما می‎توانید با خرید و دانلود پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC)از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه موانع خلاقیت وانگ و پانگ (BTC)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با خلاقیت و موانع خلاقیت در سازمان

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *