پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی (CADQ)

پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی (CADQ)

نارسایی قلبی یک مشکل عمده روبه رشد است که نه تنها بیماران، بلکه خانواده آنان و شبکه اجتماع را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث کاهش ظرفیت‌های عملکردی بیماران و احتلال در زندگی اجتماعی افراد می‌گردد. در افراد بالای ۶۵ سال نیز میزان بروز این بیماری ۱۰ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد و نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ درصد مرگ‌ها در بیماران نارسائی قلبی به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد. در ایران نیز نارسایی قلبی از علل عمده ناتوانی  مگ به شمار می‌رود و با تغییر هرم سنی جامعه و پیرشدن جمعیت جوان امروز در ایران، در آینده‌ای نزدیک بر شیوع فعلی آن یعنی ۳۵۰۰ بیمار به ازای هریک صد هزار نفر افزوده خواهد شد. نگرانی‌ها و مشکلات بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شبیه نگرانی‌های بیماران مبتلا به سرطان است و تجربه زندگی با بیماری نارسائی قلبی از طرف بیماران، به عنوان یک نوع زندگی خسته کننده و ترس‌آور است که با افزایش پلکانی ناتوانی و ضعف و وابستگی بیان می‌گردد. در بیماران نارسایی قلبی، ناتوانی قلب در خون‌رسانی، علایم متعددی نظیر تنگی نفس، سرگیجه، آنژین صدری، ادم و اسیت را سبب می‌شود. این علایم منجر به عدم توانایی انجام فعالیت شده و تغییراتی را در سبک زندگی بیمار ایجاد می‌کند. محدودیت‌های ایجاد شده در نارسایی قلبی، همچنین، عملکرد جنسی، وظایف شغلی، خانوادگی و زندگی اجتماعی بیمار را با مشکل مواجه کرده و سبب انزوای اجتماعی و افسردگی وی می‌گردد و بر رضایت و کیفیت زندگی وی تاثیر می‌گذارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی (CADQ)

پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی (CADQ) در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی توسط باقری و همکاران  در ایران طراحی و هنجاریابی شده است. این پرسشنامه را با اندکی تغییر می‌توان در مورد سایر بیماری‌ها نیز استفاده کرد. این پرسشنامه شامل ۲۳ عبارت است که سوالات آن شامل چهار عامل استقلال شناختی، استقلال عملکردی، نگرانی جسمی ـ روانی، و نگرانی از آینده بیماری می‌گردد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی (CADQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری (CADQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی (CADQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری (CADQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه نگرانی های مرتبط با بیماری (CADQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری نگرانی‌های مرتبط با بیماری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *