پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI)

پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI)

از نظر لایدن و کلینگل، سلامت سازمانی مفهوم تقریباً تازه­ای است و شامل توانایی سازمان برای انجام وظایف خود به طور موثر در راستای رشد و بهبود سازمانی است. یک سازمان سالم جایی است که افراد می خواهند در آنجا بمانند و کار کنند و خود افرادی سودمند و موثر باشند. سلامت سازمانی از طریق بهبود روابط کاری و افزایش اثربخشی کارکنان سازمان، بر عملکرد دانش‌­آموزان و یادگیری آنها تاثیرات مثبتی می­‌گذارد. از طریق سلامت سازمانی می­‌توان استعدادهای اعضا را شناسایی کرد تا با استفاده از آنها، اهداف سازمانی به شکل مطلوبی تحقق پیدا کند. از طرفی دیگر، جو سازمانی سالم و حمایت­گر باعث اعتماد بیشتر افراد و روحیه بالای آنان و به طبع باعث افزایش کارایی معلمان و افزایش کارایی معلمان نیز خود عامل مهمی در افزایش اثربخشی سازمان محسوب می­‌شود. در چهارچوب جدید، سلامت سازمانی سازمان به وسیله هفت بعد که روی هم رفته الگوهای رفتاری و تعامل‌­های ویژه درون سازمان را تشکیل می­‌دهند، تعریف می­‌شود. این ابعاد عبارات­‌اند از: یگانگی‌نهادی، نفوذ مدیر، ملاحظه­‌گری، ساخت‌دهی، پشتیبانی منابع، روحیه و تاکید علمی. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI)

پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI) توسط هوی و همکاران در سال ۱۹۹۶ طراحی و تنظیم شد. این پرسشنامه شامل ۴۴ سوال و در برگیرنده ۷ مولفه سلامت سازمانی است.

نمره‌گذاری پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت هفت زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سلامت سازمانی (OHI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سلامت سازمانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *