دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A)

پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A)

حمایت اجتماعی که به یک معنی عبارت است از ارتباط با دیگران؛ خواه منسوبین یا دوستان، عاملی است که وجود آن به اطمینان و خود شایستگی‌ها برای آزمودن تجارب جدید می‌افزاید و به عنوان شبکه‌ای از ارتباطات موجب ارتقاء رفاقت و همکاری می‌شود. از حمایت اجتماعی تعاریف مختلفی به عمل آمده است. حمایت اجتماعی به مراقبت، محبت، عزّت، تسلی و کمکی اطلاق می‌شود که سایر افراد یا گروه‌ها به فرد عرضه می‌کنند. همچنین حمایت اجتماعی شامل منابع اجتماعی است که افراد آماده دریافت آن هستند تا روابط‌شان را بهبود ببخشند.

اگرچه ابزارهای بسیاری برای سنجش حمایت اجتماعی وجود دارد اما پرسشنامه حمایت اجتماعی (SS-A) که توسط واکس، فیلیپس، هالی، تامپسون، ویلیامز و استوارت  در سال ۱۹۸۶ تدوین شده است مشهورترین ابزار در این زمینه است. این پرسشنامه در ایران به پرسشنامه حمایت اجتماعی واکس (SS-A) نیز معروف است. این پرسشنامه بر پایه نظریه کوب  درباره حمایت اجتماعی قرار دارد. کوب حمایت اجتماعی را به میزان برخورداری از محبت، مساعدت و توجه اعضای خانواده، دوستان و سایر افراد تعریف کرده است. پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A) دارای ۲۳ سوال است که به دو صورت نمره‌گذاری می‌شود. این پرسشنامه سه حیطه حمایت اجتماعی را می‌سنجد: خانواده، دوستان و سایرین.

نمره‌گذاری پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A)

این پرسشنامه دارای دو نوع نمره‌گذاری است. در نوع اول به صورت بلی و خیر و در نوع دوم به صورت لیکرت چهارگزینه‌ای نمره‌گذاری می‌شود. همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی هر دو فرم این پرسشنامه و نمره‌گذاری آن کرده‌اند. همچنین شما پس از نمره‌گذاری، قادر به محاسبه زیرمقیاس‌های این پرسشنامه نیز خواهید بود.

خرید و دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (SS-A) از مزایای زیر برخوردار شوید:

۱- ارائه هر دو نسخه پرسشنامه

۲- دریافت فایل word و pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳-  پایایی ایرانی با رفرنس‌های معتبر ایرانی

۴- نمره‌گذاری کامل هر دو فرم به همراه نمرات وارونه و زیرمقیاس‌ها

۵- پایه‌های نظری و تاریخچه ساخت پرسشنامه

۶- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

1 پاسخ
  1. نجمه خداپرست
    نجمه خداپرست گفته:

    با سلام.من این پرسشنامه رو از سایت شما خریداری کردم.پرداخت انجام شد امام متاسفانه بعد از پرداخت صفحه باز نشد و من نتونستم پرسشنامه رو دانلود کنم.لطفا رسیدگی کنید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *