رسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R)

پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R)

نظریه جهت‌گیری هدف پیشرفت یکی از جدیدترین رویکردهایی است که در سه دهه اخیر به حیطه روان‌شناسی وارد شده است. این نظریه عمدتاً حاصل تلاش روان‌شناسانی است که در حیطه‌های انگیزش، رشد، روان‌شناسی اجتماعی و روان‌شناسی تربیتی فعالیت می‌کنند. در واقع جهت‌گیری هدف بیانگر الگوی منسجمی از باورهای فرد است که سبب می‌شود تا فرد به روش‌های مختلف به موقعیت‌ها گرایش پیدا کند و در آن زمینه به فعالیت بپردازد و در نهایت پاسخی را ارایه دهد. هسته مفهومی همه نظریه‌ها و مدل‌های متعددی که بحث پیرامون رویکرد هدف پیشرفت پرداخته‌اند، بر قصد و نیت فعالیت و رفتارهای مرتبط با پیشرفت متمرکز هستند. در این رویکرد به جای پرداختن به این که دانش‌آموز در موقعیت پیشرفت به چه چیز می‌خواهد برسد، ادراک دانش‌آموز از چرایی تلاش در موقعیت‌های پیشرفت را محور بحث قرار می‌دهد. الیوت جهت‌گیری هدف را روشی می‌داند که فرد بر اساس آن درباره شایستگی خود قضاوت می‌کند. بر همین اساس الیوت و مک گریگور دیدگاه جدیدی را در زمینه جهت‌گیری هدف معرفی می‌کنند که به الگوی دو در دو (۲*۲) معروف است. آنها معتقد هستند که مفهوم اصلی در جهت‌گیری هدف شایستگی است. در این نظریه چارچوب جهت‌گیری هدف بر اساس دو بعد از یکدیگر متمایز می‌شوند، یکی بر این اساس که شایستگی چگونه تعریف می‌شود و دیگری بر این اساس که شایستگی چگونه ارزش داده می‌شود. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R)

پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R) در سال ۲۰۰۱ توسط الیوت و مک‌گیرکور (۲۰۰۱) بر اساس چارچوب ۲*۲ اهداف پیشرفت تدوین شد. این پرسشنامه ۱۲ گویه دارد که چهار زیرمقیاس تسلط ـ گرایش، جهت‌گیری تسلط ـ اجتناب، عملکرد ـ گرایش و عملکرد ـ اجتناب را مورد سنجش قرار می‌دهد.

نمره‌گذاری پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هدف پیشرفت

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *