پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS)

پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS)

رفتارهای یادگیری شامل رفتارهایی همچون توجه به تکالیف درسی، گوش دادن فعال، نگرش مثبت به یادگیری، انگیزهرقابت، پشتکار، مهارت‌های حل مسئله، انعطاف‌پذیری در پردازش اطلاعات، تمایل به دریافت پس‌خوراند از معلم، تعهد به انجام تکالیف درسی، تعهد در پافشاری کردن و ماندگاری در مواجهه با مشکلات تحصیلی، به کارگیری راهبردهای شناختی و فراشناختی است. تحقیقات نشان داده‌اند آموزش رفتارهای یادگیری به دانش‌آموزان در موفقیت تحصیلی و بهبود عملکرد تحصیلی آنها موثر بوده است. در سالهای اخیر، به دلیل اینکه رفتارهای یادگیری قابل آموزش دادن به دانش‌آموزان، مشاهده‌پذیر و اندازه پذیر می‌باشند، تلاش‌های زیادی برای ساخت، روایی سنجی و اعتباریابی ابزاری جهت اندازه‌گیری رفتارهای یادگیری انجام گرفته است. یکی از ابزارهایی که برای ارزیابی و اندازه گیری رفتارهای یادگیری دانش‌آموزان ساخته شده، مقیاس رفتارهای یادگیری است که نسخه نهایی آن توسط مک درموت، گرین، فرانسیس و استات منتشر شد. در تحقیقات بسیار خصوصیات روان‌سنجی این مقیاس در اندازه‌گیری رفتارهای یادگیری مورد حمایت تجربی قرار گرفته است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS)

 مقیاس رفتارهای یادگیری (LBS) با نام لاتین Learning behaviors scale در سال ۱۹۹۹ توسط مک درموت و همکاران ساخته شده است و دارای ۲۵ سوال و چهار خرده مقیاس است: انگیزه شایستگی، نگرش نسبت به یادگیری، توجه/پشتکار و راهبرد/انعطاف‌پذیری.

نمره‌گذاری پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه رفتارهای یادگیری (LBS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری رفتار یادگیری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *