پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES)

پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES)

خانواده نخستین و بادوام‌ترین عاملی است که به عنوان سازنده و زیربنای شخصیت و رفتارهای بعدی کودک شناخته شده و حتی به عقیده بسیاری از روان‌شناسان باید ریشه بسیاری از اختلالات و بیماری‌های روانی را در پرورش اولیه در خانواده جستجو کرد. درمان کودکان مبتلا به نافرمانی مقابله‌ای از طریق آموزش والدین آنها امکان‌پذیر است. در آموزش والدین، بر کل واحد خانواده و تاثیر آن بر کودک تاکید و درباره نگرانی‌های والدین راجع به علل، درمان و پیش‌آگاهی اختلال فرزندشان دارند، بحث می‌شود و اطلاعات و حمایت لازم برای والدین فراهم می‌آید. در پرتو اطلاعات جدید، والدین فهم بهتری نسبت به مشکلات کودک پیدا می‌کنند و آموزش مهارت‌های کنترل رفتار کودک، احساس کارآمدی والدین را افزایش می‌دهد. اسمیت برنامه‌های آموزش والدین را در دو طبقه کلی قرار می‌دهد که عبارتند از: رفتاری و ارتباطی. طبقه رفتاری، مداخلاتی با رویکرد رفتاری و یادگیری اجتماعی را در بر می‌گیرد. از سوی دیگر، طبقه ارتباطی، در برگیرنده مداخلات با سه رویکرد آدلری، انسان‌گرایانه و روان‌پویایی است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES)

مقیاس توانمدسازی خانواده (FES) با نام لاتین Family Empowerment Scale، توسط کورن. پائول ای، نیل دیچیلو و باربارا جی فریسن در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. این پرسشنامه ۳۴ سوال دارد که مشتمل بر ۳ زیرمقیاس خانواده، سیستم‌های خدماتی و سیستم‌های اجتماعی ـ سیاسی می باشد.

نمره‌گذاری پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه توانمندسازی خانواده (FES)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری توانمندسازی خانواده

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *