پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI)

پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI)

مطالعات انجام شده در نظریه خودمختاری بیان می‌دارد که انسان‌ها دارای دو نوع آرزو هستند: نوع اول آرزوهای ذاتی یا درونی و نوع دوم آرزوهای بیرونی است. چهار آرزویِ رشد شخصی (خودمختار بودن در انتخاب و انجام اعمال و کسب بینش هر چه بیشتر در رابطه با اعمال و کارهای مورد علاقه)، ارتباط یا پیوندجویی (داشتن روابط صمیمیانه و متعهدانه با دیگران)، همکاری اجتماعی (تلاش برای بهتر کردن جامعه و کمک به دیگران برای بهبود زندگی‌شان) و حفظ سلامتی به عنوان آرزوهای ذاتی طبقه‌بندی می‌شوند و کسب ثروت، شهرت و ظاهر (زیبایی) به عنوان سه آرزوی بیرونی  مطرح است. مطالعات انجام شده در این نظریه نشان داده است که ارزش‌گذاری، پی‌گیری و دست‌یابی به آرزوهای ذاتی با پیامدهای مثبت و در مقابل، اکتساب، پی‌گیری و حتی دست‌یابی به آرزوهای بیرونی با پیامدهای منفی و ناسالم همراه است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI)

پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI) دارای ۱۰۵ سوال بوده و توسط کیسر و رایان در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است و معادل انگلیسی Aspiration Index می‌باشد. این مقیاس شامل سه مقیاس جداگانه اهمیت، احتمال دست‌یابی و میزان دست‌یابی به آرزوهای ذاتی و بیرونی است که ساختار عاملی، تعداد سوالات و طیف لیکرت پاسخ‌گویی به سوالات، در هر سه مقیاس مشابه است. این مقیاس شامل دو زیرمقیاس کلی (آرزوهای ذاتی و بیرونی) است. زیرمقیاس آرزوهای ذاتی، شامل ۴ زیر مقیاس جزئی‌ و زیرمقیاس آرزوهای بیرونی، شامل ۳ زیرمقیاس جزئی دیگر است.

نمره گذاری پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI)

پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI) به دلیل تعداد بالای سوالات و زیرمقیاس‌های بسیاری که دارد دارای سیستم نمره گذاری پیچیده‌ای است. همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI) به صورت کامل کرده‌اند و در پایان امکان محاسبه تمامی زیرمقیاس‌های پرسشنامه فراهم است.

خرید و دانلود پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه آرزو یا نمایه آرزو (AI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه پرسشنامه برای اولین بار در ایران

۲- ارائه به صورت پکیج کامل به همراه نمره گذاری کامل

۳- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۴- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۵- پایه‌های نظری آرزوها

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه آرزو

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *