فهرست نشانگان نارساخوانی

فهرست نشانگان نارساخوانی

خواندن و ناتوانی در آن یکی از حیطه‌های مهم است که مشکلات زیادی را برای دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری به وجود آورده است. دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی مشکلاتی در بازشناسی حروف، بازشناسی کلمه، واژگونی حروف، یادآوری اعداد، حروف، کلمات اضافه و حذف کردن حروف و ادراک دارند. «کندی خواندن، مشکلات هجی کردن، مهارت‌های املایی ضعیف میلر» مشکل در حافظه از دیگر مشکلات دانش‌آموزان نارساخوان است. اختلال در ریاضیات و اختلال در بیان نوشتاری عموماً با اختلال نارساخوانی رابطه دارند و یافتن هر یک از این اختلال‌ها به تنهایی و بدون وجود اختلال نارساخوانی به طور نسبی به ندرت امکان‌پذیر است. ملاک‌های تشخیص در چهارمین راهنمای آماری و تشخیص بیماریهای روانی اتجمن روانپزشکی آمریکا عبارت است از: الف: مهارت‌های خواندن که به کمک آزمون‌های استاندارد شده‌ی فردی (و یا سنجش کارکرد مهارتهای خواندن) تعیین شده است، بادر نظر گرفتن سن تقویمی، هوش اندازه گیری شده و تحصیلات متناسب با سن فرد به میزان قابل ملاحظه ای پایین‌تر است. ب: اختلال در ملاک الف بر پیشرفت تحصیلی یا فعالیت‌های روزمره زندگی که مستلزم مهارتهای خواندن است تداخل می‌کند. چ: اگر نقص حسی وجود داشته باشد، مشکلات خواندن  فراتر از حدی است که معمولاً با آن نقص همراه باشد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی فهرست نشانگان نارساخوانی

 فهرست نشانگان نارساخوانی یک ابزار غربال گری است که در خصوص دانش آموزان مشکوک به نارسا خوانی به کار می‌رود و توسط بذرافشان مقدم در سال ۱۳۷۶ ساخته شده است. این فهرست شامل ۱۵ سؤال در مورد نحوه خواندن دانش آموزان است که به هنگام خواندن فرم سنجش توانایی خواندن کلمات (آزمون خواندن) توسط آزمونگر به صورت بلی یا خیر علامت گذاری می‌شود.

نمره‌گذاری فهرست نشانگان نارساخوانی

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل فهرست نشانگان نارساخوانی کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، ملاک تشخیصی نارساخوانی نیز مشخص شده است.

خرید و دانلود فهرست نشانگان نارساخوانی

شما می‌توانید با خرید و دانلود فهرست نشانگان نارساخوانی از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل فهرست نشانگان نارساخوانی

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری نارساخوانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *