پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ)

پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ)

باورهای خودکارآمدی تحصیلی بیانگر اطمینان فرد به توانایی خود در انجام موفقیت­‌آمیز تکالیف تحصیلی، در یک طراز مشخص، می­‌باشد. محققان مختلف، به منظور بررسی مفهوم باورهای خودکارآمدی تحصیلی، ابزارهای متفاوتی را گسترش داده­‌اند. در یک سطح کاملاً ویژه از اندازه­‌گیری مفهوم باورهای خودکارآمدی تحصیلی، سوالات تشکیل دهنده مقیاس خودکارآمدی تحصیلی، یک درس خاص یا محتوای درسی ویژه را اندازه‌­گیری می­‌کنند. بر این اساس، طبق دیدگاه برخی از محققان، خودکارآمدی تحصیلی بیان­‌گر اطمینان فرد به توانایی خود در ارایه پاسخ صحیح به آن دست از سوالاتی است که دانش محتوایی یک درس خاص را اندازه­‌گیری  می­‌کنند. برای مثال، مقیاس­‌های خودکارآمدی کلامی و ریاضی و مقیاس­‌های خودکارآمدی هندسه و جبر پیشرفته جزو آن دسته از مقیاس­‌هایی هستند که دانش وابسته به محتوای یک درس خاص را اندازه‌گیری می­‌کنند. شواهد تجربی متعددی نشان داده­‌اند که مفهوم باورهای خودکارآمدی، در پیش­‌بینی و تبیین الگوهای رفتاری افراد در بافت­‌های مختلف، موثر می­‌باشند. در نظریه شناختی اجتماعی بندورا فرض می­‌شود که باورهای خودکارآمدی، در تعیین فعالیت­‌هایی که افراد تعقیب می­‌کنند، میزان تلاشی که آنها برای تعقیب  فعالیت­‌ها به کار می­‌گیرند و سطوح متمایز مقاومت افراد در مواجهه با موانع احتمالی، مهم می‌­باشد. بندورا خودکارآمدی را به عنوان باور فرد به انجام عمل مطلوب در کنار آمدن با موقعیت می‌­داند. وی چهار منبع را در تحول این مفهوم مطرح کرده است. این منابع شامل تجارب تسلط بر امور تجارب مشاهده­‌ای، قانع­‌سازی کلامی، وضعیت فیزیولوژیک می­‌باشند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ)

زاژاکووا و همکاران نخسه جدید پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی را با عنوان پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ) و با الگوگیری از مقیاس تحصیلی میلدستون و فهرست خودکارآمدی کالج توسعه دادند. این پرسشنامه دارای ۴ عامل اطمینان به توانایی خود در انجام تکالیف در کلاس درس، اطمینان به توانایی خود در انجام تکالیف در بیرون از کلاس درس، اطمینان به توانایی خود در تعامل با دیگران در دانشگاه و اطمینان به توانایی خود در مدیریت کار، خانواده و دانشگاه را نشان داد.

نمره‌گذاری پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه باورهای خودکارآمدی تحصیلی (ASEBQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری خودکارآمدی تحصیلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *