فهرست مجلات ایرانی در ISI و اسکوپوس منتشر شد

فهرست مجلات ایرانی در ISI و اسکوپوس منتشر شد

در دنیای علم امروزی دو پایگاه معتبر ISI یا تامسون رویترز و اسکوپوس به عنوان اصلی‌ترین مراجع پژوهشگران، اساتید، دانشگاه‌ها و کشورها برای ارزیابی جایگاه علمی و همچنین اعتبار مجلات محسوب می‌شوند. کشورهایی که در این دو پایگاه دارای مجلات بیشتری باشند شانس چاپ مقالات ببیشتری نیز دارند و تاثیر گذاری آن‌ها در دنیای علم نیز بیشتر است.

+ چاپ مقاله تضمینی در بهترین مجلات معتبر دنیا (ISI، ISC،SCOPUS، مجلات علمی پژوهشی داخلی)

پایگاه ISI در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد و در سال ۲۰۰۲ نام آن به تامسون رویترز تغییر یافت. هم اکنون در حدود ۱۷ هزار ژورنال یا مجله علمی در این پایگاه نمایه می‌شوند (درباره ISI بیشتر بخوانید). ایران نیز در این لیست دارای ۶۶ مجله است و به عبارتی ۶۶ مجله ISI ایرانی وجود دارد که بیشتر آن‌ها در حوزه علوم پزشکی و فنی و مهندسی هستند. در زیر می‌توانید لیست مجلات ISI ایرانی را دانلود نمایید.

پایگاه اسکوپوس نیز در سال ۲۰۰۴ توسط موسسه الزویر و با همکاری بیش از ۲۱ نهاد علمی در دنیا تاسیس شد. تعداد مجلات اسکوپوس در حدود ۲۰ درصد بیشتر از تامسون رویترز است (درباره اسکوپوس بیشتر بخوانید).  ایران نیز ۱۱۱ مجله در پایگاه اسکوپوس دارد که می‌توانید لیست آن را از لینک زیر دریافت نمایید.

دانلود لیست مجلات اسکوپوس ایران