پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS)

پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS)

یکی از موضوعات اصلی در حیطه شغل استرس شغلی است که پیامدهای منفی فراوانی دارد. استرس عبارت است از پاسخ افراد به اوضاع و احوال یا رویدادهای تهدید کننده (فشارزاها)، که طی آن لازم است فرد توانمندی‌های خود را برای مقابله و کنار آمدن با فشارزاها به کار گیرد. استرس شغلی نیز یکی از انواع شایع استرس است که تعریف ویژه خود را دارد. بنا به تعریف موسسه ملی ایمنی و سلامت شغلی، استرس شغلی پاسخ هیجانی آزار دهنده‌ای است که در صورت نبود تناسب میان خواسته‌ها و الزام‌های شغلی با استعداد، منابع یا نیازهای کارکنان بروز می‌کند. ابزارهای بسیاری برای سنجش استرس شغلی ساخته شده‌اند اما پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS) به دلیل کوتاه بودن و ویژگی‌های روانسنجی خوب مورد توجه پژوهشگران است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS)

پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS) در سال ۱۹۸۳ جهت سنجش استرس شغلی ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۱۳ ماده است که در یک مقیاس ۵ درجه‌ای از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم نمره‌گذاری می‌شود. همچنین این پرسشنامه دارای دو زیرمقیاس است که عبارتند از: فشار زمانی و اضطراب مربوط به شغل.

نمره گذاری پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی فایل کامل پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS) کرده‌اند. در این فایل پایه‌های نظری استرس شغلی، تاریخچه ساخت پرسشنامه، روایی و پایایی ایرانی و خارجی، و همچنین نمره گذاری کامل و صحیح این پرسشنامه برای اولین بار در ایران ارائه شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه استرس شغلی پارکر و دکوتیس (JSS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری استرس شغلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *