مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS)

وابستگی‌های ارزش خود اشاره به حیطه‌هایی دارد که موفق شدن یا شکست خوردن در آن حیطه‌ها، چه به صورت واقعی و چه به صورت تصور شده، برای ارزش خود  فرد ضروری و حیاتی است. به طوری که به دست آوردن موفقیت در حیطه‌هایی که ارزش خود فرد به آن‌ها وابسته است، باعث افزایش ارزش خود وی و شکست خوردن در آن حیطه‌ها، با کاهش ارزش خود فرد همراه است. در واقع وابستگی‌های ارزش خود یک مدل وابستگی «اگر-پس» را ارائه می‌دهند: «اگر من در فلان حیطه موفق شدم پس انسان ارزش مندی هستم». با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS)

مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS) توسط کراکر و همکاران در سال ۲۰۰۳  ساخته شده است و معادل انگلیسی آن Contingencies of Self-Worth Scale می‌باشد. این پرسشنامه شامل ۳۵ ماده است و پاسخ دهندگان می‌بایست بر اساس طیف لیکرت ۷ درجه‌ای (۱= شدیداً مخالف، ۷= شدیداً موافق) میزان وابستگی ارزش خود‌شان را به هر حیطه نشان دهند. این مقیاس ۷ حیطه وابستگی ارزش خود را در میان دانشجویان می‌سنجد. این هفت حیطه عبارتند از: ۱- تأیید دیگران؛ ۲- جذابیت ظاهری؛ ۳- شایستگی تحصیلی؛ ۴- رقابت؛ ۵- حمایت خانواده؛ ۶- عشق خدا؛ ۷- و پرهیزکاری. در ارتباط با هر حیطه وابستگی ارزش خود ۵ ماده در مقیاس ارائه شده است. برای مثال، برای عامل پرهیزکاری ۵ ماده ارائه شده است که پاسخ دهنده می‌بایست میزان موافقت یا مخالفت خود را با هر ماده نشان دهد و با محاسبه نمرات هر حیطه میزان اهمیت هر حیطه برای فرد مشخص می‌شود.

نمره گذاری مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS)

با توجه به اینکه این پرسشنامه در ایران ناشناخته است، موسسه ایران تحقیق برای اولین بار اقدام به آماده سازی این پرسشنامه و تهییه دستورالعمل کامل نمره گذاری مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS) کرده است.

خرید و دانلود مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل مقیاس وابستگی های ارزش خود (CSWS)

۵- پایه‌های نظری وابستگی های ارزش خود

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *