پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS)

پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS)

یک کارمند متعهد برای سازمان فوق‌العاده ارزشمند است. او می‏تواند با انجام به‌موقع کارها و حس مسئولیت در افزایش تولید و بهره‌وری مؤثر باشد. مدیران می‌‏توانند با برآورده کردن نیازهای اساسی کارکنان، برقراری اعتماد متقابل میان خود آن‌ها و ایجاد یک فرهنگ عاری از سرزنش، آن‌ها را نسبت به سازمان متعهد کنند. تا زمانی که نیازهای روحی و روانی کارمندان برآورده نشود هرگز به‌طور کامل نسبت به سازمان احساس تعهد نخواهند کرد. یکی از مؤثرترین راه‏‌های حفظ تعهد در کارکنان و نگه‌داشتن آن‌ها در سازمان، غنی‌سازی شغل و افزایش انگیزه در آنان است”. درک صحیح انگیزش می­تواند به‌عنوان ابزار باارزشی به‌منظور شناخت علل رفتار در سازمان‏ها و پیش­بینی تأثیرات اقدام‌‏های مدیریتی به کار آید. همچنین با شناخت انگیزش می‌­توان رفتارها را در سازمان‏ها به‌گونه‌ای هدایت کرد که اهداف فردی و سازمانی تأمین شود. عوامل متعددی در انگیزه کاری پایین در سازمان‏ها وجود دارند و به همین دلیل مدیریت باید به دنبال راه­‌ها و تکنیک‌­هایی باشد که بتواند انگیزش کارکنان خود را افزایش دهد. برنامه‌‏ریزی دقیق و سیستماتیک جهت ایجاد، حفظ و افزایش انگیزه کارکنان از مهم‌ترین راهکارها جهت افزایش بهره‌‏وری سازمانی است. این برنامه نیاز مبرم به بررسی همه‌جانبه و اولویت‌‏بندی عوامل مؤثر بر ارتقا انگیزش و بهره‏‌وری نیروی انسانی دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS)

پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS) توسط هاکمن و اولدهام در سال ۱۹۷۶ طراحی‌شده است که نمره توان انگیزشی را محاسبه می‌کند. این پرسشنامه دارای ۱۵ سوال و ۵ مؤلفه می‌باشد که عبارت‌اند از تنوع مهارت، هویت شغلی، اهمیت شغلی، استقلال، بازخورد شغل.

نمره‌گذاری پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت پنج زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین فرمول مربوط به نمره گذاری این پرسشنامه آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام (MPS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری انگیزش شغلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *