مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS)

مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS)

نظریه ساویکاس که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ مطرح شد و اولین و مهمترین نظریه رشد مسیر شغلی در قرن ۲۱ بوده، انعکاسی از نیاز جامعه به ارایه نظریه‌­ای متناسب با قرن حاضر است. نظریه سازه­گرایی مسیر شغلی ساویکاس با محیط اجتماعی و با هدف یکپارچه ­سازی شخص و محیط مفهوم‌­سازی می­کند و با چشم­‌اندازی فرهنگی و بافتی روی انطباق و شایستگی اجتماعی نظر دارد. ساویکاس معتقد است انطباق با زندگی اجتماعی در همه نقش­‌های زندگی اعم از نقش­‌های اصلی و پیرامونی جاری است و ما همان­گونه که زندگی­‌مان را طرح­‌ریزی می­‌کنیم بایستی با انتظاراتی که کار می­‌کنیم، بازی می­‌کنیم و روابط­‌مان را گسترش می­‌دهیم، سازش پیدا کنیم. این نظریه بر این نکته تاکید دارد که افراد با الگو بخشیدن به تجارب زندگی خود در قالب یک کل منسجم آنرا به داستانی با معنا تبدیل می­کنند و مشاوران مسیر شغلی از طریق گوش دادن به جکایت­‌های مراجعان خود می­توانند شخصیت شغلی، انطباق­‌پذیری مسیر شغلی و تم­‌ها یا موضوعات زندگی آنها را کشف کنند. در واقع ساویکاس به چگونگی، چرایی و چیستی رشد مسیر شغلی از طریق این سه جزء می­‌پردازد. انطباق­‌پذیری مسیر شغلی که از مولفه­‌های محوری در نظریه ساویکاس است، بیشترین تحقیقات را به خود اختصاص داده است و به معنای آنست که مسافر مسیر شغلی، نگرش­‌ها، صلاحیت‌­ها و رفتارهایش را دستکاری می­کند تا به طور بهینه خودش را با زمینه­‌های کاری مناسب، هماهنگ سازد. انطباق­‌پذیری، ساختاری روانی اجتماعی دارد که منابعی را برای فرد فراهم می­کند که بتواند با وظایف، تغییرات و شوک­‌های پیش‌­بینی شده در نقش­‌های مختلف از جمله نقش­‌های شغلی کنار بیاید. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS)

مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS) در سال ۲۰۱۲ با همکاری ۱۳ کشور دنیا به سرپرستی مارک ساویکاس ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۲۴ سوال است که چهار بعد انطباق‌پذیری مسیر شغلی را که عبارتند از: دغدغه، کنترل، کنجکاوی، و اعتماد اندازه‌گیری می‌کند.

نمره‌گذاری مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل مقیاس انطباق پذیری مسیر شغلی (CAAS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری انطباق‌پذیری مسیر شغلی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *