پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI)

یانگ بیان داشت که طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه نتیجه تجارب بین فردی منفی در طول نخستین سال‌های زندگی در درون و بیرون خانواده است. این باورهای اولیه اساساً ارزیابی فرد از جهان، دیگران و روابط با دیگران را مشخص می‌کند. باورهای ناسازگار اولیه، عمیق‌ترین سطح شناخت هستند و موضوعات ثابت و درازمدتی‌اند که در دوران کودکی به وجود می‌آیند، به زندگی بزرگسالی راه می‌یابند و تا حد زیادی ناکارآمد هستند. برانگیختگی طرح‌واره (ناکامی یک نیاز هیجانیِ اساسی و هیجان‌های همراه با آن)، تهدیدی است که فرد با سه سبک مقابله‌ای (تسلیم، اجتناب و جبران افراطی) به آن پاسخ می‌دهد. در سبک مقابله‌ای اجتناب فرد سعی می‌کند از روبرو شدن و فعال شدن طرحواره‌های ناسازگار اولیه اجتناب کند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI)

پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI) توسط یانگ و ریگ  در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI) یک پرسشنامه ۴۰ آیتمی است که به منظور بررسی ۱۴ راهبرد مقابله‌ای اجتنابی طراحی شده است. پاسخ‌دهندگان آیتم‌ها را بر اساس یک مقیاس ۶ درجه‌ای نمره می‌دهند. راهبردهای اجتنابی بر اساس این پرسشنامه عبارتند از: فکر نکردن به طور عمد در مورد مسائل ناخوشایند، سوء مصرف مواد، انکار ناخوشی، کنترل و منطقی بودن افراطی، سرکوب خشم، علائم روانی – جسمی، گوشه‌گیری و دوری‌گزینی از مردم، انکار خاطرات، اجتناب از طریق خوابیدن/فقدان انرژی، حواس‌پرتی از طریق درگیرشدن در فعالیت‌های مختلف، آرام کردن خود، خوردن، خرید کردن، و جز آن، بازداری منفعلانه هیجان‌های ناخوشایند، حواس‌پرتی منفعل، رؤیاپردازی و اجتناب از موقعیت‌های ناخوشایند و غیره.

نمره گذاری پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI)

نمره گذاری پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است و شما پس از به دست آوردن نمرات هر ماده قادر به محاسبه ۱۴ زیرمقیاس این پرسشنامه خواهید بود.

خرید و دانلود پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌ معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI)

۵- پایه‌های نظری طرحواره

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه اجتناب یانگ و ریگ (YRAI)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *