پرسشنامه شخصیت هگزاکو 100 ماده ای (HEXACO-PI-R)

پرسشنامه شخصیت هگزاکو ۱۰۰ ماده ای (HEXACO-PI-R)

از جمله مدل‌هایی که در زمینه شخصیت ارائه شده و پژوهش‌های بسیاری را به دنبال داشته است، مدل پنج عاملی شخصیت است  که توسط مک کری و کاستا طرح شده  است. پنج عامل بزرگ شخصیتی عبارتند از: برون‌گرایی، روان‌رنجور خویی، گشودگی به تجربه، توافق و وظیفه‌‌شناسی. اگرچه این مدل مورد توجه بسیاری از صاحبنظران و پژوهشگران قرار گرفته بود، اما در سال ۲۰۰۱ پژوهشگران شش بعد شخصیتی دیگری به دست آوردند که با ابعاد مدل پنج عاملی شخصیت متفاوت بود. این ابعاد شخصیتی را هگزاکو نامیدند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه شخصیت هگزاکو ۱۰۰ ماده ای (HEXACO-PI-R)

هگزاکو برگرفته از حرف اول شش بعد بود: تواضع (H)، تهییج پذیری (E)، برون‌گرایی (X)، دلپذیری یا توافق (A)، با وجدان بودن (C) و گشودگی به تجربه (O). پرسشنامه شخصیت هگزاکو دارای ۱۰۰ سوال است و شش بعد مدل شخصیتی هگزاکو را می‌سنجد. این پرسشنامه در سال ۲۰۰۰ ساخته شده است اما در سال ۲۰۰۴ مورد بازنگری قرار گرفته و فرم ۱۰۰ ماده‌ای آن تهیه شد. هر یک از ۶ بعد دارای ۴ زیرمقیاس می‌باشد و هر زیرمقیاس دارای ۴ سوال است که در مجموع ۹۶ سوال را شامل می‌شود. ۴ سوال باقی‌مانده اختصاص به بعد بعد نوع دوستی دارد که به ۶ بعد بالا افزوده شده است. نمره گذاری این پرسشنامه به صورت لیکرت با دامنه نمرات بین ۱ تا ۵ است.

نمره گذاری پرسشنامه شخصیت هگزاکو ۱۰۰ ماده ای (HEXACO-PI-R)

نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیت هگزاکو ۱۰۰ ماده ای (HEXACO-PI-R) توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق و با همکاری سه دانشجوی دکترای روانشناسی آماده شده است. همچنین روایی و پایایی کامل پرسشنامه با رفرنس‌های ایرانی و خارجی نیز در این فایل موجود است.

ویژگی‌های پکیج پرسشنامه شخصیت هگزاکو ۱۰۰ ماده ای (HEXACO-PI-R)

موسسه ایران تحقیق با همکاری دانشجویان دکترای روانشناسی اقدام به تهیه پکیج کامل پرسشنامه شخصیت هگزاکو ۱۰۰ ماده ای (HEXACO-PI-R) نموده است. این پکیج شامل چندین فایل است و با دقت کامل برای استفاده در طرح‌های پژوهشی و کلینیکی تهیه شده است. ویژگی‌های این پکیج عبارتند از:

۱- سوالات پرسشنامه بدون آرم یا لوگو آماده برای استفاده

۲- نمره گذاری کامل به همراه محاسبه ۲۴ زیرمقیاس و نمرات وارونه

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

۴- پایه‌های نظری ابعاد شخصیت هگزاکو

۵- تاریخچه ساخت پرسشنامه و رفرنس‌های کامل آن

همچنین در این پکیج فایل‎های زیر وجود دارد:

۱- فایل متن پرسشنامه

۲- فایل تاریخچه، پایه‌های نظری، مشخصات روانسنجی و نمره گذاری پرسشنامه با ۸ رفرنس انگلیسی

۳- مقاله انگلیسی مدل هگزاکو که توسط سازندگان پرسشنامه نوشته شده است

۴- مقاله انگلیسی هنجاریابی ایرانی پرسشنامه

۵- مقاله فارسی هنجاریابی ایرانی پرسشنامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *