پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI)

پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI)

معنویت به عنوان یک منبع قدرتمند انسانی، به سلامت روانشناحتی افراد کمک کرده و تاثیر مثبتی بر سبک زندگی و ارتقای کیفیت زندگی آنها می­‌گذارد. ذهن ­آگاهی (Mindfulness) به عنوان یک عمل معنوی که ریشه در اعمال معنوی آیین بودایی و دیگر سنت­‌های مراقبه­‌ای دارد، در سال­های اخیر محبوبیت زیادی در علوم مرتبط با سلامت کسب نموده و پژوهش­های متعدد اثربخشی آن را بر مشکلاتی چون افسردگی، اضطراب و استرس تایید نموده­‌اند و تعداد زیادی از پژوهش­ها نیز نقش موثر آن را برای بهبود سبک زندگی و بهزیستی روانشناختی تصدیق کرده­‌اند. دید درست از واقعیت، همواره یکی از ویژگی­‌های درون روانی انسان سالم پنداشته می­شود. مفهوم ذهن آگاهی به دلیل این که به فرد کمک می­ کند تا زندگی را لحظه به لحظه تجربه کند و تماس نزدیکتری با واقعیت داشته باشد، به طور مستقیم بر سلامت روانشناختی و حتی سلامت جسمانی تاثیرگذار است. واژه ذهن ­آگاهی، برگردان واژه sati است که در آیین بودایی به  معنای ­آگاهی بوده و نوعی ظرفیت معنوی یا روانشناختی است. در روانشناسی، بسته به اینکه چه کسی و با چه روش و دیدگاهی، ذهن‌­آگاهی را مورد مطالعه قرار میدهد، تعاریف متفاوت است. بعضی آن را حالتی ذهنی می­دانند و بعضی دیگر آن را مجموعه‌­ای از مهارت­‌ها و فنون در نظر می­‌گیرند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI)

پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI-SF) توسط والش و همکاران در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است که مشتمل بر ۱۴ سوال می‌باشد. این پرسشنامه در فرم بلند خود دارای ۳۰ سوال می‌باشد. شواهدی دال بر دو عاملی بودن این پرسشنامه در برخی پژوهش‌ها بوده است اما در هنجار ایرانی این پرسشنامه تک عاملی است.

نمره‌گذاری پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت نحوه نمره‌گذاری کل پرسشنامه توضیح داده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبورگ ـ فرم کوتاه (FMI)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ذهن آگاهی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *