خلق دانش توسط مشاوران و دانشگاهیان برای بکارگیری آن در حسابداری مدیریت بخش عمومی: یافته های اولیه و توصیه هایی برای تحقیقات آتی

Knowledge creation for practice in public sector management accounting by consultants and academics: Preliminary findings and directions for future research

تاریخ: ۲۰۱۰

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Management Accounting Research

قیمت: ۱۵۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۲

تعداد صفحات فارسی: ۲۰

کد: ۲۰۰۲۱

چکیده فارسی

این تحقیق در مورد خلق دانش توسط مشاوران و دانشگاهیان برای بکارگیری آن در حسابداری مدیریت بخش عمومی می‌باشد. تحقیق حاضر نشان می‌دهد که محققان بر اهمیت کاربرد تأکید می‌نمایند، اما از آنجایی که آن‌ها باید تحقیقات خود را در مجلات بین المللی به چاپ برسانند، در مورد چشم اندازهای یک ارتباط متقابل مؤثر بین کاربرد و تحقیق نگرانی‌هایی دارند. ارتباط محققان با مشاوران محدود شده است. مشاوران به دلیل فشارهای کار روزانه خود، دسترسی محدودی به تحقیقات دانشگاهی دارند. نقطه شروع خلق دانش توسط مشاوران، مسایل ومشکلاتی است که در عمل به وجود می‌آید، این دانش باید برای استفاده ی عملی مناسب باشد واغلب ترکیبی است از دانش صریح ودانش ضمنی. با این وجود، مصاحبه ما با محققان نشان می‌دهد که دانش ایجاد شده توسط برخی از آن‌ها علم محور و بنیادی است در حالی که تحقیقات سایرین بیشتر مشکل محور وکاربردی می‌باشد. تحقیق ما به دو گروه واسطه یعنی محققان مشاور و مشاوران شاغل در مراکز تخصصی شرکت‌های خود اشاره می کند که هر دوی آن‌ها می توانند موانع ارتباط بین مشاوره و تحقیق را از میان بردارند.

چکیده انگلیسی

This study is about knowledge creation for practice in public sector management accounting by consultants and academics. It shows that researchers emphasize the importance of practice, but worry about the prospects of a successful cross-fertilization between practice and research, because of the pressure they feel to publish in international research journals. Their contacts with consultants are limited. Consultants have limited access to academic research, because of pressures from their daily work. Knowledge created by consultants is initiated by problems coming from practice; it has to be ready-made for application in practice, and is often a combination of explicit and tacit knowledge. However, our interviews with researchers show a more diffuse picture; the knowledge created by some of them is disciplinary-driven and fundamental, whereas the research of others is more problem-driven and applied. Our study hints at two intermediary groups, i.e. consultant-researchers and consultants working in the expertise centres of their firms, both of which can potentially overcome hindrances in the communication between consultancy and research

مشخصات استنادی

Van Helden, G. J., Aardema, H., ter Bogt, H. J., & Groot, T. L. (2010). Knowledge creation for practice in public sector management accounting by consultants and academics: Preliminary findings and directions for future research. Management Accounting Research, 21(2), 83-94.

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله خلق دانش توسط مشاوران و دانشگاهیان برای بکارگیری آن در حسابداری مدیریت بخش عمومی: یافته های اولیه و توصیه هایی برای تحقیقات آتی

مقاله “خلق دانش توسط مشاوران و دانشگاهیان برای بکارگیری آن در حسابداری مدیریت بخش عمومی: یافته‌های اولیه و توصیه‌هایی برای تحقیقات آتی” در سال ۲۰۱۰ در مجله Management Accounting Research و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. این مقاله خلق دانش توسط مشاوران و دانشگاهیان برای بکارگیری آن در حسابداری مدیریت بخش عمومی را مورد بحث قرار می دهد. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار ۳۵ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>