پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ)

پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ)

تعهد سازمانی حالتی است که در آن کارکنان خود را با یک سازمان خاص و هدف‌هایش شناسایی و تعیین هویت نموده و آرزوی باقی ماندن و عضویت در آن را دارند. از  آنجایی که تعهد کاری، عکس العمل عاطفی و ذهنی فرد نسبت به کار است، در صورت بالا بودن تعهد سازمانی، مقدار تولید و قابلیت عملکرد افراد بالا می‌رود و در صورت فقدن این عامل، عدم رضایت شغلی، پایین آمدن وجدان کاری، کندکاری و غیبت‌های مکرر در سازمان و اختلال در سلامت روانی افراد پدید می‌آید. تعهد سازمانی دربرگیرنده سه موضوع کلی زیر می‌باشد: تعهد عاطفی که بیانگر وابستگی عاطفی فرد به سازمان است. تعهد مستمر که دربردارنده هزینه‌های متصور ناشی از ترک سازمان است و تعهد هنجاری که الزام و احساس تکلیف به باقی ماندن در سازمان را نشان می‌دهد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ)

آلن و مایر پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ) را در سال ۱۹۹۰ طراحی نمودند. فرم اولیه این پرسشنامه در سال ۱۹۸۷ ساخته شده بود. این پرسشنامه دارای ۲۴ عبارت است که پاسخ دهنده باید به آن در یک طیف لیکرت از بسیار مخالفم تا بسیار موافقم پاسخ دهد. این پرسشنامه سه بعد اصلی تعهد سازمانی یعنی تعهد عاطفی، مستمر و هنجاری را می‌سنجد.

نمره گذاری پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی و همچنین بخش مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ) به همراه دستوالعمل کامل نمره گذاری آن کرده‌اند. پس از به دست آوردن نمرات هر عبارت و در نظر گرفتن نمرات وارونه، سه زیرمقیاس نیز برای این پرسشنامه محاسبه می‌گردد.

خرید و دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ)

 ۵- پایه‌های نظری تعهد سازمانی

 ۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (OCQ)

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *