پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

پیوند با مدرسه اشاره به ارتباطاتی دارد که فرد با مدرسه و دیگر جنبه‌های زندگی تحصیلی دارد. مادوکس و پرینز، باتیستیچ و همکاران و اولسنر و همکاران پیوند با مدرسه را شامل مشارکت در مدرسه، تعهد به ارزش‌ها و باور نسبت به مدرسه تعریف کرده‌اند. همچنین آندرمن و آندرمن پیوند با مدرسه را احساس دانش‌آموزان از مورد احترام واقع‌شدن و احساس راحتی در مدرسه می‌دانند. پیوند با مدرسه نشان‌دهنده یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف روابط دانش‌آموزان با مدرسه استفاده‌شده است. اولین درک جامع در مورد پیوند با مدرسه بر اساس نظریه پیوند اجتماعی یا کنترل اجتماعی هیرشی مفهوم‌سازی شده است. در این نظریه پیوند با مدرسه نتیجه چهار عامل دلبستگی، تعهد، مشارکت و باور به مدرسه ذکرشده است. ازنظر هیرشی هرکدام از این عناصر همبستگی بالایی با بقیه دارد و تضعیف یک عنصر به تضعیف بقیه خواهد انجامید. در نظریه جدید گات فردسون و هیرشی پیوند با مدرسه نتیجه خودکنترلی فرد در نظر گرفته‌شده است. طبق این نظریه دانش‌آموزانی که خودکنترلی پایینی دارند، در پیوند با مدرسه نیز دچار مشکل خواهند شد. در مدل رشد اجتماعی که گسترش‌یافته نظریه کنترل است، فرصت برای درگیری یا مشارکت، مهارت برای مشارکت و تقویت این مشارکت‌ها سه عامل ضروری در پیوند با مدرسه است که بعد کلیدی در مدل رشد اجتماعی مشارکت است. اساس نظری دیگر در توضیح پیوند با مدرسه نظریه اجتماعی است که پیوند با مدرسه را نتیجه ارزیابی افراد از شایستگی‌ها یا اثربخشی‌شان در انجام دادن رفتارهای موفقیت‌آمیز در مدرسه می‌داند و بر پایه همین نظریه بر خودکارآمدی تأکید شده است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ) در سال ۱۳۹۳ توسط رضایی شریف و همکاران در ایران ساخت و هنجاریابی شده است. این پرسشنامه مشتمل بر ۴۰ سؤال است که شش عامل را موردسنجش قرار می‌دهد.

 

نمره‌گذاری پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت شش زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری پیوند با مدرسه

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *