چارچوب مدیریت کیفیت در تصمیم گیری مدیریت دولتی

Quality management framework for public management decision making

تاریخ: ۲۰۱۲

پایگاه: امرالد

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Management Decision

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۰

تعداد صفحات فارسی: ۱۷

کد: ۱۰۰۱۷

چکیده فارسی

هدف: هدف این مقاله بررسی اجرای چارچوب مدیریت کیفیت به عنوان یک ابزار استراتژیک برای مدیریت دولتی است. طرح، روش، رویکرد: این مقاله با یک مدل اولیه مبتنی بر فرایند شروع می‌شود؛ سپس این مدل را با اصول مدیریت کیفیت برای بهبود مستمر بهبود می‌دهد. با شناسایی عوامل مربوطه از ادبیات، به بررسی سودمندی آن در سیستم مدیریت کیفیت می پردازد. یافته‌ها: تجزیه و تحلیل تجربی چارچوب، هشت عامل را شناسایی می‌کند: واقع گرایی در تصمیم گیری، استفاده از ابزارهای کیفیت، توجه به مشتری، رهبری، مشارکت افراد، رویکرد فرایند، همکاری سودمند دوجانبه عرضه کننده و نتایج داخلی. چارچوب نشان می‌دهد که رهبری و توجه به مشتری بسیار مهم‌تر است از آنچه قبلا برای پیاده سازی موفق سیستم مدیریت کیفیت پیش بینی می شد. محدودیت‌های تحقیق، مفاهیم: مدیران در سازمان‌های دولتی باید درک کنند همه سازمان های با کارایی بالا، اعم از خصوصی یا عمومی، اصولا مشتری محور هستند. علاوه بر این، از آنجا که ارتقاء رهبری برای بهبود کیفیت موثر ضروری است بهبود آن برای آنها لازم است. اصالت، ارزش: در حالی که اثر اتخاذ یک سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد سازمانی به خوبی مستند شده است، سازوکار زیربنایی در مورد اینکه سیستم چگونه کار می‌کند هنوز باید به طور تجربی شناسایی شود. این مقاله با پرداختن به این شکاف و ارائه یک مدل علمی برای اصول مدیریت کیفیت به تکمیل ادبیات کمک می کند.

چکیده انگلیسی

    Purpose: This paper aims to explore the practice of quality management framework as a strategic tool for public management. Design/ methodology/ approach: The paper starts with a basic process‐based model; it then enhances the model with the quality management principles for continuous improvement. With identification of concerned factors from the literature, it examines their usefulness in the quality management system. Findings: An empirical analysis on the framework identifies eight factors: factual approach to decision making, use of quality tools, customer focus, leadership, involvement of people, process approach, mutually beneficial supplier partnership and internal results. The framework shows that leadership and customer focus are much more important than previously anticipated for successful implementation of quality management system. Research limitations/ implications: Managers in public organizations must realize that all high performance organizations, whether private or public, are by principle customer‐driven. In addition, it is imperative for them to enhance their leadership as it is essential for effective quality improvement. Originality/ value: While the effect of adopting a quality management system on organizational performance has been well documented, the underlying mechanism about how the system works has yet to be empirically identified. This paper contributes to the literature by addressing such a gap and presenting a causal model for quality management principles

مشخصات استنادی

Yu, B. T., To, W. M., & Lee, P. K. (2012). Quality management framework for public management decision making. Management Decision, 50(3), 420-438

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله چارچوب مدیریت کیفیت در تصمیم گیری مدیریت دولتی

مقاله “چارچوب مدیریت کیفیت در تصمیم گیری مدیریت دولتی” در سال ۲۰۱۲ در مجله بسیار معتبر Management Decision چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی امرالد نمایه شده است. این مقاله نشان می‌دهد که برای پیاده سازی موفق سیستم مدیریت کیفیت رهبری و مدیریت مشتری بسیار مهم هستند. همچنین براساس اطلاعات پایگاه گوگل اسکولار این مقاله ۱۷ بار مورد استناد قرار گرفته است که نشان دهنده ارزش بسیار بالای این مقاله است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>