مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC)

مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC)

یکی از مفاهیم ویژه و پراهمیت در نظریه یادگیری اجتماعی ِراتر، منبع کنترل است. منبع کنترل دارای دو بعد درونی و بیرونی است. افرادی که منبع کنترل بیرونی دارند معتقدند موفقیت و شکست‌های آن‌ها توسط عوامل بیرونی مانند سرنوشت، بخت، شانس، افراد قدرتمند و نیروهای محیطی غیرقابل پیش‌بینی، اداره می‌شوند. اما افراد با منبع کنترل درونی معتقدند که اعمال و توانایی‌های آن‌ها (عوامل درونی و شخصی) تعیین‌کننده موفقیت‌ها و شکست‌های آن‌هاست. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC)

مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC) یا پرسشنامه کانون کنترل راتر (RLOC) توسط راتر و در سال ۱۹۶۶ ساخته شده است و معادل انگلیسی آن Rotter’s Locus of Control Scale است. وی این مقیاس را به منظور ارزیابی منبع کنترل تهیه کرد که به سنجش برداشت و ادراک فرد از منبع کنترل می‌پردازد و فرد را در یکی از دو طبقه دارای منبع کنترل درونی یا بیرونی قرار می‌دهد. این مقیاس یک مقیاس خودسنجی  است که شامل ۲۹ ماده است. هر ماده دارای دو جمله به صورت الف و ب است. آزمودنی باید از بین دو جمله که یکی عقیده بیرونی و دیگری درونی است، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. ۶ ماده به صورت خنثی است که هدف ارزیابی را برای پاسخ‌دهنده پوشیده نگه می‌دارند. در این مقیاس یک عقیده و باور درونی در برابر یک عقیده و باور بیرونی قرار دارد.

نمره گذاری مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC)

با توجه به ویژگی‌های خاصی که نمره گذاری این مقیاس دارد، نمره گذاری مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. شما با دریافت فایل این پرسشنامه قادر به محاسبه نمرات وارونه و نمره برش خواهید بود.

خرید و دانلود مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC)

شما با خرید و دانلود مقیاس کانون کنترل راتر (RLOC) از مزایای این خرید به شرح زیر استفاده خواهید نمود:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- روایی و پایایی کامل با رفرنس‌های معتبر ایرانی و خارجی

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه منبع کنترل

۵- پایه‌های نظری منبع کنترل

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه منبع کنترل راتر

۷- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *