کیفیت برند، وفاداری برند، رضایت مشتری

Brand equity, brand loyalty and consumer satisfaction

تاریخ: ۲۰۱۱

پایگاه: الزویر

لینک دانلود اصل مقاله

OK

نام مجله: Annals of Tourism Research

قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ ریال

تعداد صفحات انگلیسی: ۲۲

تعداد صفحات فارسی: ۱۶

کد: ۱۰۲۰۱

چکیده فارسی

هدف این تحقیق بررسی تاثیرات واسطه‌ای رضایت مصرف کننده بر ارتباط میان ارزش ویژه برند مبتنی برمصرف کننده و وفاداری نام تجاری در صنعت هتل و رستوران است. براساس یک نمونه از ۳۷۸ مشتری و با استفاده از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری، پنج بعد از ارزش ویژه، کیفیت فیزیکی، رفتار کارمندان، تجانس درونی ایده آل، شناسایی برند وتجانس شیوه زندگی، تاثیرات مثبتی بر رضایت مصرف کننده دارند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که رضایت مشتری به‌طور نسبی اثرات رفتار کارکنان بین تجانس درونی ایده‌آل وشناسایی نام تجاری و وفاداری نام تجاری را تعدیل می‌کند. اثرات کیفیت فیزیکی و تجانس شیوه زندگی در وفاداری به نام تجاری کاملا توسط رضایت مصرف کننده فراهم شده است.

چکیده انگلیسی

This study aims to investigate the mediating effects of consumer satisfaction on the relationship between consumer-based brand equity and brand loyalty in the hotel and restaurant industry. Based on a sample of 378 customers and using structural equation modelling approach, the five dimensions of brand equity—physical quality, staff behaviour, ideal self-congruence, brand identification and lifestyle-congruence—are found to have positive effects on consumer satisfaction. The findings of the study suggest that consumer satisfaction partially mediates the effects of staff behaviour, ideal self-congruence and brand identification on brand loyalty. The effects of physical quality and lifestyle-congruence on brand loyalty are fully mediated by consumer satisfaction

مشخصات استنادی

Nam, J., Ekinci, Y., & Whyatt, G. (2011). Brand equity, brand loyalty and consumer satisfaction. Annals of Tourism Research, 38(3), 1009-1030

دانلود اصل مقاله

10002iconویژگی‌های مقاله کیفیت برند، وفاداری برند، رضایت مشتری

مقاله “کیفیت برند، وفاداری برند، رضایت مشتری” در سال ۲۰۱۱ در مجله Annals of Tourism Research چاپ شده و در پایگاه اطلاعاتی الزویر نمایه شده است. در این مقاله تاثیرات واسطه‌ای رضایت مصرف کننده بر ارتباط میان ارزش ویژه برند مبتنی برمصرف کننده و وفاداری نام تجاری در صنعت هتل و رستوران با استفاده از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری مورد بررسی واقع شده است. همچنین براساس اطلاعات پایگاه اطلاعاتی گوگل اسکولار این مقاله ۱۰۴ بار مورد استناد قرار گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>