پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS)

پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS)

قلدری در مدرسه از رفتارهای مشکل‌ساز دوره نوجوانی است که اخیراً توجه پژوهشگران صاحب‌نظران حیطه روانشناسی تربیتی را در سه دهه اخیر به خود معطوف ساخته است و موضوع محوری مطالعات بسیاری بوده است. قلدری رفتاری پرخاشگرانه یا آزاردهنده تعمدانه است که یک فرد یا یک گروه از افراد در یک دوره زمانی به صورت مکرر اعمال می‌شود و شامل عدم توازن قدرت است که در فالب رفتارهای جسمانی، کلامی و ارتباطی پدیدار می‌شود. اگرچه عمده تحقیقات انجام یافته مرتبط، به چگونگی پیشگیری از وقوع قلدری در بین دانش‌آموزان پرداخته‌اند، اما مطالعات محدودی به بررسی متغیرهای همبسته با آن اختصاص یافته‌اند که اساس ارائه یک رویکرد پیشگیری و مداخله موثر است. اکثر محققان و روانشناسان رشدی توافق دارند که قلدری در مدرسه شکلی از آزار و اذیت‌های جسمی و روانشناختی یک یا چند دانش‌آموز بر علیه دانش‌آموز دیگری به صورت مکرر در یک دوره زمانی است. در واقع قلدری یک نوع خشونت سطح پایین به شمارمی‌آید. نتیجه تازه‌ترین تحقیقات زمینه‌یابی، میزان شیوع قلدری را در بین دانش‌آموزان کشورهای مختلف قریب به پنجاه درصد گزارش می‌کند که نسبت به آمار ارائه شده قبلی رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که بر اساس یک پژوهش زمینه‌یابی در ایالات متحده آمریکا حدود ۲۹ درصد دانش‌آموزان به طور متوسط یا بیش از آن درگیر قدری بوده‌اند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS)

 اسپلیج و هالت در سال پرسشنامه قلدری ایلنویز  را طراحی نمودند. این پرسشنامه دارای ۱۸ سوال است که سه خرده مقیاس قلدری، نزاع و قربانی را مورد سنجش قرار می‌دهد.

نمره‌گذاری پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه قلدری ایلینویز (IBS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری قلدری دانش‌آموزان

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *