پرسشنامه ابهام - تعارض نقش (RCA)

پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA)

ابهام نقش به عنوان فقدان وضوح اطلاعات درباره انتظارات مرتبط با موفقیت یک شخص تعریف شده است. ابهام نقش به وضعیت شغلی معینی گفته می‌شود که در آن پاره‌ای از اطلاعات لازم برای انجام شغل به طور نامطلوب، نارسا یا گمراه کننده‌اند. ابهام نقش زمانی پیش می‌آید که روشن نباشد نقش فرد چیست یا حدود مسئولیت‌های وی کدام است. تجربه ابهام نقش می‌تواند به واکنش‌های متناقض، احساسات تنش، کاهش اعتماد به نفس و نارضایتی در فرد منجر می‌شود. تعارض نقش، تداخل در فعالیت‌های یک نقش با دیگر است و معمولاً به مشکلات زیادی نظیر استرس، اضطراب، خستگی و غیره منجر می‌شود. اگر انتظارات مربوط به یک نقش برای افراد خوب تعریف نشود، تعارض روی می‌دهد و فرد ناسازگاری بین وظایف را تجربه می‌کند. تعارض نقش هنگامی رخ می‌دهد که تن دادن به مجموعه‌ای از الزام‌های شغلی با پذیرش مجموعه دیگری از الزام‌های شغلی، مغایر و یا به کلی ناممکن است. تحقیقات نشان می‌دهد که ابهام شغلی و تعارض نقش از جمله مهمترین عوامل ایجاد کننده استرس شغلی و کاهش دلبستگی و خشنودی شغلی به شمار می‌آیند که علاوه بر ایجاد نارضایتی شغلی، عمکلرد شغلی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA)

پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA) توسط هاوس، اسکالر، و لوانونی در سال ۱۹۸۳ ساخته شده است. این مقیاس ۱۴ سوال دارد که در یک طیف لیکرت ۴ درجه‌ای از بسیار صحیح تا اصلاً صحیح نیست نمره‌گذاری می‌شود. در این پرسشنامه ۶ آیتم ابهام نقش و ۸ آیتم دیگر تعارض نقش را می‌سنجد.

نمره گذاری پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA)

همکاران ما در بخش روانشناسی و مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA) کرده‌اند. پس از به دست آوردن نمرات هر عبارت دو زیرمقیاس نیز برای این پرسشنامه محاسبه می‌گردد.

خرید و دانلود پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه ابهام – تعارض نقش (RCA)

 ۶- معرفی کامل سازه ابهام و تعارض نقش

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *