پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS)

پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS)

اضطراب اطلاع‌یابی عبارتست از «ترس و اضطراب هنگام جستجوی اطلاعات در کتابخانه یا سامانه اطلاعاتی، هنگام آماده شدن جهت جستجو و یا حتی هنگام تفکر درباره جستجوی اطلاعات». کولتائو از نخستین نظریه پردازانی است که مفهوم اضطراب در فرایند جستجوی اطلاعات را مطرح کرده است. بر اساس مدل او کاربر در فرایند اطلاع‌یابی شش مرحله شامل شروع، گزینش، پیگردی، فرمول‌بندی، جمع‌آوری و ارایه را پشت سر گذاشته و در هر یک از این مراحل، با توجه به افکاری که درباره فرایند دارد و کنش‌هایی که انجام می‌دهد، ممکن است احساسات منفی مختلفی مانند شک و تردید، گیج‌شدگی، عدم قطعیت، سردرگمی، آشفتگی، سرخوردگی، ناامیدی و … را تجربه کند که باعث ایجاد اضطراب در وی می‌گردد. کولتائو از این احساس اضطراب به عنوان اضطراب اطلاع‌یابی نام می‌برد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS)

پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS) توسط  عرفان منش، ابریزاه و کریم در سال ۲۰۱۲ طراحی و اعتباریابی شد. این ابزار شامل ۴۷ گویه است و امتیازبندی هرگویه بر اساس طیف لیکرت بین ۱ تا ۵ است. این مقیاس از شش عامل اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: موانع مربوط به منابع اطلاعاتی با ۱۴ گویه، موانع مربوط به رایانه و اینترنت با ۶ گویه، موانع مربوط به کتابخانه با ۱۱ گویه، موانع مربوط به جستجوی اطلاعات با ۵ گویه، موانع فنی با ۶ گویه و موانع انتخاب موضوع با ۵ گویه.

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS)

این پرسشنامه برای اولین بار توسط موسسه ایران تحقیق منتشر می‌شود. به همین دلیل نمره گذاری و سایر ویژگی‌های این پرسشنامه در یک پکیج کامل ارائه شده است. پس از به دست آوردن نمرات هر گویه و اعمال کردن نمرات وارونه، شش زیرمقیاس برای این پرسشنامه محاسبه می‌گردد.

خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- انتشار برای اولین بار توسط موسسه ایران تحقیق

۲- ارائه پکیج کامل پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی کامل ایرانی با رفرنس‌های معتبر

۴- نمره گذاری کامل پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS)

۵- پایه‌های نظری کامل اضطراب اطلاع یابی

۶- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه اضطراب اطلاع یابی (ISAS)

۷- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *