پرسشنامه چابکی زنجیره تامین

توانایی درک تغییرات سریع و دقیق بازار و تشریک این اطلاعات با شرکت‌ها از طریق زنجیره تامین برای شرکت‌هایی که بوسیله بکارگیری توانایی‌ها و منابع در یک زنجیره تامین یکپارچه مزیت رقابتی ایجاد نموده‌اند، اساسی و حیاتی می باشد. واکنش سریع به نیازهای مشتریان، شرایط رقابتی بسیار سخت در بازار و افزایش سطح تحولات محیطی مسائلی است که امروزه سازمان‌ها با آن روبه‌رو هستند. در چنین محیطی نمی‌توان سازمان‌ها را به صورت سنتی و با روش‌های گذشته هدایت و کنترل نمود. لازمه واکنش مؤثر و مفید به این تغییرات و کسب مزیت رقابتی از فرصت‌های حاصل از آن‌ها، دست یابی به چابکی سازمانی است. از آنجا که موفقیت سازمان‌ها در چنین شرایطی به تنهایی به دست نمی‌آید بلکه زنجیره تأمین سهم زیادی در این موفقیت دارد، اهمیت ورود چابکی به زنجیره تأمین بیشتر نمود می‌یابد. برای ارزیابی چابکی زنجیره تأمین پرسشنامه زیر معرفی شده است.

معرفی پرسشنامه چابکی زنجیره تامین

پرسشنامه چابکی زنجیره تامین در سال ۲۰۱۳ توسط دی گروت و همکاران ساخته شد. آن‌ها برای طراحی این پرسشنامه از ۱۲۸۰ نفر از ۴۹۲ شرکت با پست‌های سازمانی مانند مدیر ارشد، سرپرست، معاون رئیس، مسئول فروش، لجستیک و.. استفاده نمود‌ه‌اند. در این پرسشنامه ۱۰ سوال جهت بررسی چابکی  زنجیره تامین طراحی شده است. چابکی زنجیره تامین از دو نظر مورد بررسی قرار گرفته است: درک تغییرات بازار و پاسخگویی به تغییرات بازار.

ویژگی‌های پرسشنامه چابکی زنجیره تامین

این پرسشنامه دارای ۱۰ ماده است و دو بخش دارد که بخش اول با ۴ ماده به سنجش درک تغییرات بازار می‌پردازد و بخش دوم با ۶ ماده به سنجش پاسخگویی به تغییرات بازار اختصاص دارد. روایی و پایایی این پرسشنامه در یک پژوهش خارجی آورده شده است و نحوه نمره‌گذاری آن نیز در فایل ارائه شده موجود می‌باشد.

خرید و دانلود پرسشنامه چابکی زنجیره تامین

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه چابکی زنجیره تامین از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۲- پایایی و روایی خارجی پرسشنامه

۳- روش نمره گذاری پرسشنامه چابکی زنجیره تامین

۴- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه چابکی زنجیره تامین

۵- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *