پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ)

سبک فرزندپروری به عنوان منظومه‌ای از نگرش‌ها و رفتار‌ها تعریف شده است که جو عاطفی فراگیری ایجاد می‌کند و ماهیت تعامل‌های والد و کودک را مشخص می‌سازد. بامریند سه الگو از سبک‌های فرزندپروری را ارائه کرده است که وی این الگوها را مقتدرانه، مستبدانه و سهل گیرانه نامید. سبک فرزندپروری مقتدرانه به صورت نمایش دهنده‌ی خصایص زیر توصیف گردیده است: کنترل، مطالبه‌گری، گرمی، عقلانیت و پذیرا بودن. والدین مستبد پیروی کردن و کنترل را مورد تاکید قرار می‌دهند در حالی که بده بستان کلامی، خودمختاری و استقلال را منع می‌کنند. والدین سهل‌گیر نیز نسبت به رفتار کودک خود گرم و پذیرا هستند و از حداقل تنبیه ممکن استفاده می‌کنند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ)

پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ) توسط بوری در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. این پرسشنامه شیوه‌های فرزندپروری را بر اساس نظریه بامریند به سه سبک اقتداری، استبدادی و سهل‌گیر تقسیم می‌کند. پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ) برای ارزیابی ادراک نوجوانان و جوانان از سبک‌های فرزندپروری اعمال شده از سوی پدر و مادر به کار می‌رود و برای هر والد باید یک فرم جدا از سوی فرزند تکمیل شود.

نمره گذاری پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ) کرده‌اند. در فایل آمده شده علاوه بر ارائه دستورالعمل نمره گذاری هر عبارت، سه زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است که عبارتند از: سبک فرزندپروری مقتدارنه، سبک فرزندپروری مستبدانه و سبک فرزندپروری سهل‌گیرانه.

خرید و دانلود پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه اقتدار والدین (PAQ)

 ۶پایه‌های نظری فرزندپروری و انواع آن با رفرنس‌های معتبر

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *