پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ)

هوش سازمانی مفهومی جدید در عرصه ادبیات سازمان مدیریت در قرن ۲۱ می‌باشد. کارل آلبرشت این مفهوم را در سال ۲۰۰۲ در کتاب قدرت اذهان در کار بیان نموده است. آلبرشت هوش سازمانی را به عنوان استعداد و ظرفیت یک سازمان در حرکت قدرت ذهنی‌اش و تمرکز این قدرت ذهنی در تحقق رسالت سازمان تعریف می‌کند. در یک تعریف جدیدتر، هلل هوش سازمانی را توانایی سازمان در ایجاد و بهره‌گیری از دانش مطلوب در تطابق با شرایط محیطی می‌داند. به عقیده او هوش سازمانی ظرفیت سازمان در جهت خلق دانش و به‌کارگیری راهبردهای آن به منظور هماهنگی و تطابق با محیط اطراف است. هلل اضافه می‌کند که مجموعه توانایی پردازش اطلاعات مختلف در سازمان همان هوش سازمانی است.

معرفی پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ)

پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ) یا آلبرخت در سال ۲۰۰۳ توسط آلبرشت و بر مبنای نظریه خود او در این زمینه ساخته شد. این پرسشنامه شامل ۴۹ گویه است که به ارزیابی هفت مولفه بینش راهبردی، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، روحیه، اتحاد و توافق، کاربرد دانش و فشار عملکرد می‌پردازد. پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت با استفاده از طیف لیکرت پنج قسمتی (کاملاً موافقم، موافقم، تاحدودی موافقم، مخالفم، کاملاً مخالفم) نمره‌گذاری می‌شود.

نمره گذاری پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ)

همکاران ما در بخش مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی پکیج کامل پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ) نموده‌اند. در این پکیج نمره گذاری کامل این پرسشنامه آمده است. پس از به دست آوردن نمره هر عبارت هفت زیرمقیاس نیز برای این پرسشنامه محاسبه می‌گردد. همچنین نمره کل به دست آمده می‌تواند بر طبق دستوالعمل ارائه شده تفسیر گردد.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه هوش سازمانی آلبرشت (AOIQ)

 ۶- پایه‌های نظری هوش سازمانی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *