پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

خودکشی یک مشکل عمده بهداشتی است. مطالعه دلایل خودکشی نیز به صورت گسترده درحال انجام است. یکی از دیدگاه‌های دلیل‌شناسی خودکشی، دیدگاه روانشناختی است. مثلاً الیس بر این باور است که مردم به گونه‌ای بی‌نظیر عقلانی و غیرعقلانی هستند و مشکلات آن‌ها بیش‌تر برآمده از ادراک تحریف شده و تفکر غیرمنطقی است و راهکار غلبه بر مشکلات آن‌ها، همانا از راه بهبود تفکر و دریافت ادراکی آن‌هاست. در خودکشی نیز چنین فرایندی در جریان است. یکی از پرسشنامه‌هایی که بر طبق نظریات شناختی – رفتاری و برای ارزیابی خودکشی ساخته شده است، پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI) است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI) در سال ۱۹۶۱ توسط آرون بک ساخته شد. این مقیاس دارای ۱۹ ماده می‌باشد. سوالات این مقیاس مواردی از قبیل آرزوی مرگ، تمایل به خودکشی به صورت فعال و نافعال، مدت و فروانی افکار خودکشی، احساس کنترل بر خود، عوامل بازدارنده خودکشی و میزان آمادگی فرد جهت اقدام به خودکشی را مورد سنجش قرار می‌دهد. در آزمون افکار خودکشی بک پنج سوال وجود دارد که سوالات غربالگری نام دارند. اگر پاسخ‌ها نشان‌دهنده تمایل به خودکشی فعال یا نافعال باشد، سپس آزمودنی باید ۱۴ سوال بعدی را نیز ادامه دهد. همچنین پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI) ترکیبی از سه عامل می‌باشد: تمایل به مرگ، آمادگی برای خودکشی و تمایل به خودکشی واقعی.

نمره گذاری پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی پکیج کامل پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI) کرده‌اند. در این پکیج علاوه بر نمره‌گذاری، نحوه محاسبه زیرمقیاس‌ها و همچنین تفسیر نمرات به دست آمده نیز وجود دارد.

خرید و دانلود پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

شما می ‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

 ۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه افکار خودکشی بک (BSSI)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با خودکشی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

1 پاسخ
  1. Hakima
    Hakima گفته:

    سلام ع امیدکه جور و صحتمند باشید
    لطفا برایم پرسشنامه تان را روان کنید تحقیق که در مورد افکار خودکشی دارم میخاهم از پرسش نامه شما استفاده کنم بعید از لطف تان نخواهد بود
    با احترام تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *