پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS)

پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS)

فرآیند مقابله عمدتاً شامل فعالیت‌ها و اقدامات شناختی و رفتاری فرد برای مدیریت استرس است. استون، کندی، نیومن، گرینبرگ و نیل مقابله را معادل تلاش هشیار برای مواجهه با مطالبات استرس‌زا می‌دانند. در این مقابله، پاسخ‌های رفتاری آموخته شده از طریق محدودسازی اهمیت موقعیت خطرناک یا ناخوشایند (مطالبات استرس‌زا) استرس را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه، آگاهی ورزشکاران از راهبردهای موثر مقابله با استرس و فشارهای مسابقه، امری حیاتی در روند پیشرفت و عملکرد بهینه آنها محسوب می‌شود. راهبردهای مقابله به شکل‌های مختلف طبقه‌بندی شده‌اند. یکی از طبقه‌بندی‌های عمومی، برحسب جهت‌گیری فرآیند مقابله به سمت مشکل ادراک شده یا احساسات فرد، راهبردهای مقابله را به مقابله تکلیف‌مدار و هیجان‌مدار تقسیم می‌کند. در مقابله مساله مدار، که مقابله تکلیف‌مدار نیز نامیده می‌شود، فرد برای تعدیل عامل استرس‌زا و رسیدن به هدف، مستقیماً در برابر موقعیت استرس‌زا عمل می‌کند. بنابراین مقابله مساله‌مدار، عمل محور است و از طریق تغییر رابطه بین فرد و محیط به هدف می‌رسد. نمونه‌هایی از مقابله مساله مدار شامل، کاهش فشار و موانع بیرونی، تغییر اهداف، یافتن راه‌های جایگزین در رسیدن به کامیابی، جستجوی حمایت اجتماعی، و داشتن قاطعیت کلامی می‌باشد. اما در مقابله هیجان‌مدار، فرد برای تعدیل عامل استرس‌زا و رسیدن به هدف، به تنظیم حالت‌های هیجانی مرتبط یا ناشی از عامل استرس‌زا می‌پردازد. مقابله هیجان‌مدار، رویه فرد را در توجه به عامل استرس‌زا، و ارزیابی و تفسیر وی را از آن عامل، تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین مقابله هیجان‌مدار با تغییر معنایی عامل استرس‌زا سروکار دار. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS)

پرسشنامه راهبردهای مقابله‌ای در ورزش رقابتی (CICS) که معادل لاتین آن Coping Inventory in Competetive Sport می‌باشد، در سال ۲۰۰۲ توسط گادریو و بلوندین طراحی شد. این پرسشنامه در اصل شامل ۱۰ خرده مقیاس و ۳۹ سوال است که در هنجاریابی ایرانی سوالات آن به ۳۵ سوال تقلیل یافته و تعداد زیرمقیاس‌های آن نیز برابر با ۹ است: کنترل افکار، تصویرسازی ذهنی، آرام‌سازی، میزان تلاش، تحلیل منطقی، جستجوی حمایت، تخلیه هیجانات ناخوشایند، منحرف کردن افکار، تسلیم شدن/عقب نشینی.

نمره‌گذاری پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS)

همکاران ما در بخش روانشناسی ورزشی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت ۹ زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه راهبردهای مقابله ای در ورزش رقابتی (CICS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری راهبردهای مقابله‌ای در ورزش

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *