پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ)

پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ)

نظریه دلبستگی که به پیوند عاطفی بین نوزاد و مادر یا شخص بالغ دیگری اشاره دارد، همواره از مهمترین مباحث مطرح شده در روان‌شناسی تحولی بوده است. دلبستگی به تمایل نوزاد انسان به جست و جوی راحتی، حمایت، تغذیه، و محافظت از جانب تعداد کمی از مراقبان اشاره دارد. بالبی دلبستگی را غریزه‌ای زیستی می‌دانست که برای محافظت از کودک آسیب‌پذیر تکامل یافته است و پیوندی است که بر اساس نیاز به حمایت و امنیت شکل می‌گیرد. از سوی دیگر اختلال دلبستگی واکنشی یکی از پیامدهای عدم شکل‌گیری مناسب دلبستگی است. کتابچه تشخیصی و آماری اختلالات روانی اختلال دلبستگی واکنشی را به بدرفتاری اولیه و با رفتارهای مهار نشده یا بازداری شده مربوط دانسته‌اند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ)

پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ) در سال ۲۰۰۰ توسط راندولف در آمریکا برای سنجش اختلال دلبستگی ساخته شد. نسخه اصلی این ابزار یک چک لیست ۳۰ سوالی است اما نسخه ایرانی دارای ۲۵ سوال است. این پرسشنامه را والدین یا مراقب کودک تکمیل می‌کنند و شامل مشکلات متعددی است که مراقب کودک در طول ۲ سال اخیر مشاهده کرده است. به نظر راندولف این پرسشنامه قادر به تمایزگذاری بین کودکان با اختلالات دلبستگی و کودکان با اختلالات رفتاری مخرب است.

نمره گذاری پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و به دست آوردن سه زیرمقیاس برای پرسشنامه، نمره برش نیز آورده شده است.

خرید و دانلود پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ)

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف (RADQ)

۶- پایه‌های نظری مرتبط با اختلال دلبستگی

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *