پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ)

یکی از ویژگی‌های شرکت‌های موفق امروزی برخورداری از قدرت رقابت پذیری است و در عین حال ویژگی بارز شرکت‌های ناموفق، عدم برخورداری از این ویژگی است. قدرت رقابت پذیری بیش از هر چیز از داشتن دیدگاه‌های جدید در مورد آن نشات می‌گیرد؛ در عین حال بستر محیط و زمان تغییرات چشمگیری در شاخص‌های رقابت پذیری ایجاد کرده است. بایستی توجه داشت که تنها تئوری‌ها و چارچوب‌های مفهومی از رقابت پذیری می‌توانند کاربرد دائمی یابند که به قدر کافی جهت سازگاری فرآیندهای مدیریتی و تغییرات محیطی انعطاف‌پذیر باشند. رقابت پذیری سازمان از سوی بسیاری از محققان به صورت مفهومی چندبعدی ارایه شده است. رقابت پذیری معادل قدرت اقتصادی یک واحد در مقابل رقبایش در بازاری است که به راحتی کالاها، خدمات، مهارت‌ها و ایده‌ها فراتر از مرزهای جغرافیایی عرضه می‌شود. رقابت پذیری در سطح بنگاه می‌تواند به عنوان توانایی بنگاه در طراحی، تولید و بازاریابی محصولات و فروش آن‌ها بیشتر از رقبا تعریف شود.

معرفی پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ)

برای سنجش رقابت پذیری سازمان‌ها چندین ابزار وجود دارد. پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ) برگرفته از پایان نامه مهدوی کیا در سال ۱۳۹۰ می‌باشد. این پرسشنامه دارای ۲۰ گویه و سه بعد است و با هدف سنجش رقابت‌پذیری در سازمان طراحی شده است. سه بعد این پرسشنامه عبارتند از: استراتژی تمایز، استراتژی کاهش هزینه و استراتژی تمرکز. همچنین نمره گذاری پرسشنامه در یک طیف لیکرت از خیلی کم تا خیلی زیاد است.

نمره گذاری پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ)

همکاران ما در بخش مدیریت موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ) کرده‌اند. در فایل ارائه شده، علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، سه زیرمقیاس نیز به دست می‌آید.

خرید و دانلود پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی ایرانی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه استراتژی های افزایش رقابت پذیری در سازمان (OCQ)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با رقابت پذیری سازمانی

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *