پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ)

رهبری یکی از ضرورت‌های اصلی برای انجام فعالیت‌های بسیاری از سازمان‌های امروزی است. سازمان‌های موفق مشخصه عمده‌ای دارند که به وسیله آن از سازمان‌های ناموفق متمایز می‌شوند؛ این مشخصه، رهبری پویا و اثربخش است. سبک رهبری عبارت است از الگوهای رفتاری دائمی و مستمر که افراد در هنگام کار با دیگران یا کار به وسیله دیگران، از آن استفاده می‌کنند و توسط دیگران درک می‌شود. سبک رهبری عبارتست از مجموعه‌ای از نگرش‌ها، صفات و مهارت‌های مدیران که برپایه چهار عامل نظام ارزش‌ها، اعتماد به کارمندان، تمایلات رهبری و احساس امنیت در موقعیت‌های مبهم شکل می‌گیرد. به طور کلی سبک رهبری تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردی حاکم بر سازمان است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ)

پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ) توسط باس و آولیو در سال ۱۹۸۵ طراحی گردید. این پرسشنامه در نسخه اولیه دارای ۴۵ سوال بود که در جدیدترین ویرایش باس وآولیو، سوالات آن را به  ۳۶ پرسش تقلیل دادند. این پرسشنامه به ارزیابی عوامل و شاخص‌های رهبری تحول‌آفرین، تبادلی و عدم مداخله می‌پردازد. رهبری تحول آفرین دارای ۲۰ سؤال، رهبری تعامل‌گرا یا تبادلی دارای ۱۲ سؤال، و رهبری عدم مداخله دارای ۴ سؤال است. در اجرای این پرسشنامه دو فرم وجود دارد که می‌توان یک فرم آن را به کارمندان ارایه داد تا درباره مدیر خود اظهار نظر نمایند و یک فرم نیز مخصوص مدیران است که خود آن‌ها درباره خود اظهار نظر می‌کنند.

نمره گذاری پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ)

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی پکیج کامل پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ) کرده‌اند. در این پکیج علاوه بر ارائه دو فرم پرسشنامه، نمره گذاری کامل پرسشنامه و محاسبه زیرمقیاس‌های آن نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه در دو فرم بدون آرم یا لوگو

 ۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه سبک های رهبری (MLQ)

 ۶- پایه‌های نظری مرتبط با رهبری

 ۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *