پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS)

پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS)

در واخر سال ۱۹۷۹ آرون آنتونوسکی بر اساس این فرض که محیط انسان باعث ایجاد آسیب یا فشار می‌شود، برای پاسخ دادن به این سوالات اصطلاح سلامتی‌زا را مطرح نمود. در این اصطلاح، واژه سلامتی به معنای شکست ناپذیری، بهزیستی و شادکامی است. آنتونوسکی به دنبال سازه‌ای بود که توصیف کننده مولفه‌های مشترک طیف گسترده منابع مقاومت عمومی باشد و توضیح دهد که چگونه این منابع مقاومت عمومی مقابله با محرکات تنش‌زا را تسهیل نموده و سلامتی را ارتقاء می‌بخشد. نهایتاً او به این نتیجه رسید ساختاری که تمام منابع مقاومت عمومی در آن اشتراک دارند، جهت گزینی فرد نسبت به زندگی است که آنتونوسکی این جهت گزینی را حس انسجام نامید. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS)

پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS) توسط آنتونوسکی در سال ۱۹۸۷ برای عملیاتی نمودن مفهوم حس انسجام ابداع شد. این پرسشنامه بر اساس متغیری که آنتونوسکی درباره حس انسجام مطرح نمود طراحی گردید. این پرسشنامه یک ابزار خودگزارشی است که دو فرم مختلف دارد: ۲۹ ماده‌ای و فرم کوتاه ۱۳ ماده‌ای. در فرم بلند ۱۱ آیتم بعد ادراک‌پذیری، ۱۰ آیتم بعد کنترل‌پذیری و ۸ آیتم بعد معناداری را ارزیابی می‌کند. این مقیاس درجه‌ای را که در آن فرد زندگی را به صورت قابل درک، قابل کنترل، و معنادار ادراک می‌نماید، ارزیابی می‌کند.

نمره گذاری پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS) کرده‌اند. در این فایل علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، نحوه محاسبه سه زیرمقیاس نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه جهت گزینی نسبت به زندگی (OLQ) یا حس انسجام (SOS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- پایایی و روایی ایرانی و خارجی پرسشنامه با رفرنس معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه حس انسجام (SOS)

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه حس انسجام (SOS)

۶- پایه‌های نظری مرتبط با حس انسجام

۷- پاسخگویی سریع به سوالات شما

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *