تاریخچه اسپرینگر و رازهای موفقیت آن

تاریخچه اسپرینگر

در سال ۱۸۴۲ فردی به نام جولیوس اسپرینگر (Julius Springer) در جشن تولد ۲۵ سالگی‌اش یک کتاب فروشی را در شهر برلین آلمان بنیان گذاری کرد و نام آن را اسپرینگر گذاشت.

این کتاب فروشی در سال‌های بعد گسترش یافت و به یک چاپخانه و انتشارات تبدیل شد. در سال ۱۹۲۴ اسپرینگر شعبه‌ای را در وین اتریش افتتاح کرد و به دنبال آن در سال ۱۹۶۴ شعبه خود در نیویورک را افتتاح کرد. این شرکت در سال‌های بعد با تغییر و تحولاتی روبرو شد و پس از ادغام با چند شرکت کوچک و بزرگ دیگر در سال ۲۰۰۴ شرکت اسپرینگر امروزی متولد شد که نام کامل آن Springer Science+Business Media است. نماد اسپرینگر اسب شطرنج است. دلیل انتخاب این نماد این است که کلمه آلمانی اسپرینگر که نام فامیلی آقای ژولیوس اسپرینگر بوده است به معنی اسب شطرنج است.

ژولیوس اسپرینگر

ژولیوس اسپرینگر

سه شرکت اسپرینگر

یکی از نکاتی که باعث سردرگمی در بین پژوهشگران و اهالی علم شده است وجود برخی ابهامات درباره شرکت اسپرینگر است. در ویکی پدیای فارسی ذکر شده است که اسپرینگر یک انتشارات است که مقر آن در نیویورک است. باید توجه کرد که هم اکنون سه شرکت با نام اسپرینگر به فعالیت مشغول‌اند که شرکت اول توسط خود آقای ژولیوس اسپرینگر و دو شرکت بعدی توسط نوادگان آقای ژولیوس اسپرینگر راه اندازی شده‌اند.

Springer Science+Business Media: که همان اسپرینگر مدنظر ماست و در زمینه چاپ کتاب و مجلات علمی معتبر فعالیت می‌کند و مرکز آن در شهر برلین آلمان قرار دارد.

Axel Springer: در سال ۱۹۴۶ در شهر هامبورگ آلمان بنیان گذاری شد و بیشتر در زمینه رسانه و تلویزیون و انتشار روزنامه فعالیت دارد.

Springer Publishing Company: در سال ۱۹۵۰ در شهر نیویورک آمریکا و توسط دکتر برنارد اسپرینگر نوه بزرگ آقای ژولیوس اسپرینگر بنیان گذاری شده و در زمینه چاپ کتاب بسیار شناخته شده است.

خدمات اسپرینگر

همانگونه که گفته شد شرکت Springer Science+Business Media همان شرکت اسپرینگر است که در میان پژوهشگران و دانشگاهیان شناخته شده است. دلیل و راز موفقیت شرکت اسپرینگر کیفیت بالای خدمات آن است. مجلاتی که توسط این شرکت چاپ می‌شوند جزو مجلات پیشرو در جهان علم هستند و اکثرا دارای ضریب اثر بسیار بالایی هستند.

هم اکنون این شرکت مسئولیت انتشار حدود ۲۲۰۰ مجله انگلیسی زبان را بر عهده دارد و تنها در سال ۲۰۱۳ حدود ۸۴۰۰ کتاب جدید چاپ کرده است. در مجموع در وبسایت این موسسه بیش از ۵ میلیون مقاله کامل و حدود ۲ میلیون و نیم فصل کتاب وجود دارد. یکی دیگر از علل موفقیت این شرکت همکاری آن با بزرگان علم جهان است. موسسه اسپرینگر با ۱۵۰ برنده جایزه نوبل همکاری داشته است که رقمی حیرت آور است. از جمله حیطه‌هایی که مجلات این شرکت آن را پوشش می‌دهند عبارت است از: ۱۵۵ مجله در حیطه علوم رفتاری، ۲۳۵ مجله در حیطه مواد و شیمی، ۱۲۳ مجله در حیطه کامپیوتر، ۱۹۶ مجله در حیطه زمین و محیط، ۱۷۲ مجله در حیطه مهندسی و ۶۵۷ مجله در حیطه پزشکی.

جستجو در سایت اسپرینگر

برای جستجوی مقاله و کتاب در سایت موسسه اسپرینگر باید پس از وردو به سایت www.springer.com از منوی سمت راست آن گزینه SpringerLink را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید در بین گزینه‌ها و مقالات موجود به جستجو بپردازد. همچنین شما می‌توانید از سایت اسپرینگر مقاله رایگان نیز دانلود نمایید که برای دریافت کامل آموزش آن باید به این صفحه مراجعه نمایید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *