پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE)

پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE)

هانس آیزنک و جفری گری در میان نخستین پیشگامان فرضیه صفات شخصیت، چشم‌انداز تازه‌ای از تفاوت‌های فردی در این حیطه از کارکرد مغز ارائه دادند. هر دو نظریه‌پرداز با این فرض آغاز کردند که ما می‌توانیم فرآیندهای مغزی را توسط معانی ساده شده‌ای از مفهوم سیستم عصبی مشخص کنیم زیرا این مفاهیم مدارهای کلیدی مرتبط با شخصیت و رفتار را در بر دارند و در این میان نظریه صفت مبتنی بر تحلیل عاملی دیدگاه روان ـ زیست‌شناختی آیزنک حمایت بین‌المللی گسترده‌ای دریافت کرد و شدیداً مورد حمایت تجربی قرار گرفت. الگوی سه عاملی شامل برونگردی، روان‌آزرده‌گرایی و روان‌گسسته‌گرائی است. بر طبق نظریه آیزنک بعد شخصیتی روان‌آزرده‌گرایی با بعد درون‌گردی متعامد است. افرادی که نمره بالایی در مقیاس برونگردی می‌گیرند (برون‌گراها) عموماً معاشرتی، خونگرم، اجتماعی، فعال و خوشبین هستند، در حالی‌که آنهایی که نمره‌ای پایین در این بعد می‌گیرند (درون‌گراها) ساکت، غیراجتماعی، منفعل و مراقب هستند. آیزنک پیشنهاد کرد که تفاوت‌های فردی در برونگردی منعکس‌کننده تفاوت در شدت برانگیختگی قشر مخ است و از تفاوت در واکنش به نظام فعال‌ساز شبکه‌ای صعودی به محرک‌های محیطی ناشی می‌شود، وی استدلال کرد که درون‌گراها برانگیختگی کرتکس بیشتری نسبت به برون‌گراها دارند و آسان‌تر شرطی می‌شوند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE)

پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE) در سال ۱۹۷۵ طراحی شد. این پرسشنامه دارای سه زیرمقیاس است. این سه مقیاس عبارتند از روان‌رنجورخویی (پایداری هیجانی/ بی‌ثباتی هیجانی)، برون‌گرایی (برون‌گرایی / درون‌گرایی) و دروغ‌گویی. دو زیر مقیاس اول هرکدام ۲۴ سوال و زیر مقیاس دروغ‌گویی ۹ سوال را شامل می‌شود. مقیاس دروغ‌گویی میزان صحت پاسخ‌های آزمودنی را نشان می‌دهد.

نمره‌گذاری پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت سه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین جداول نمره‌گذاری و جدول تبدیل نمرات خام به نمرات T  نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان (EPQ-RE)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری شخصیت آیزنک

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *