پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ)

پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ)

برای سنجش ویژگی‌های روانشناختی افراد ابزارهای بسیاری در دسترس است. برخی ابزارها به بررسی ویژگی‌های شخصیتی می‌پردازند که عمیق بوده و در طول زمان باثبات هستند. برخی پرسشنامه‌ها نیز به بررسی ویژگی‌ها و مشکلاتی می‌پردازند که به صورت موقتی فرد را درگیر می‌کنند. پرسشنامه شخصیت سیاتل نیز برخلاف نامش به دسته دوم تعلق دارد و مشکلات سلوکی، افسردگی و فرار از مدرسه را در دانش‌آموزان اندازه‌گیری می‌کند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ)

پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ) دارای ۴۵ سوال است، و در سال ۱۹۹۰ توسط گرین برگ و کاسچی ساخته شد و سپس در سال ۱۹۹۴ به وسیله گرین برگ تجدید نظر شد. ابیر، براون، جونز و سمپلز در سال ۱۹۹۵ آن را روی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شهری هنجار کردند. این مقیاس جهت تعیین ابعاد نشانگان سه گانه (اضطراب، اختلالات سلوکی و مشکلات جسمانی) افسردگی، فرار از مدرسه و دروغ‌گویی ساخته شد. سوالات نشانگان سه‌گانه و دروغ‌گویی بر اساس پرسشنامه شخصیت سیاتل نوجوانان دانش‌آموز ساخته شد که حاوی ۵۰ پرسش خودگزارشی برای بچه‌های سنین ۶ تا ۱۰ ساله بود. سوالات فرار از مدرسه نیز از دو مقیاس دیگر اقتباس شد: تنهایی در مدرسه ساخته آشر و همکاران، و تمایل به مدرسه ساخته لاد.

نمره گذاری پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ) کرده‌اند. پس از به دست آوردن نمره هر سوال، چهار زیرمقیاس زیر نیز برای این پرسشنامه محاسبه می‌گردد:

اضطراب

مشکلات رفتاری

اختلالات جسمانی

افسردگی

خرید و دانلود پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل

 ۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

 ۳- روایی و پایایی کامل ایرانی و خارجی با رفرنس‌های معتبر

 ۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ)

 ۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه شخصیت سیاتل (SPQ)

 ۶- پاسخگویی سریع به سوالات شما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *