مقیاس تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه

پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه

اختلال نقص توجه بیش فعالی یکی از شایع‌ترین مشکلات کودکان و نوجوانان و علت مراجعه به روانپزشک و مشاور اطفال است. این اختلال که تاثیر عمیقی بر زندگی هزاران کودک و خانواده آن‌ها می‌گذارد، دارای علائم تحولی نامناسب (بیش فعالی، بی‌توجهی و تکانشگری) می‌باشد. پسران احتمالاً سه برابر دختران به اختلال نقص توجه بیش فعالی مبتلا شده و به دلیل ابتلا به این اختلال بیشتر از دختران به مشاور ارجاع داده می‌شوند. اختلال نقص توجه بیش فعالی با مشکلات زیاد در زمینه‌های مختلف آموزشی از جمله عملکرد ضعیف تحصیلی، تکرار پایه، ترک مدرسه، روابط خانوادگی و دوستانه ضعیف، اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، تخلف، سوء مصرف مواد مخدر در سنین پایین و قانون شکنی زیاد همراه است. به علاوه این اختلال احتمال خطر همراه شدن با سایر اختلالات نظیر پرخاشگری در نوجوانی و یا اختلال لجبازی و نافرمانی را در بر دارد. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه

پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه توسط سواری در سال ۱۳۹۱ در ایران ساخته شده است. برای ساخت این پرسشنامه ابتدا نسخه اولیه این پرسشنامه آماده شد و سپس تعدادی از والدین و مربیان کودکان مبتلا به ADHD به پرسشنامه پاسخ دادند. در نهایت تحلیل‌ها نشان داد که فرم ۳۵ ماده‌ای پرسشنامه با ۵ زیرمقیاس دارای روایی و پایایی مناسبی است. این پنج زیرمقیاس عبارتند از: نقص حافظه و توجه، مسئولیت پذیری و سازماندهی، حرکات غیر هدفمند، همکاری با دیگران  و تکانشگری. همچنین نمره‌گذاری این پرسشنامه در یک طیف چهار درجه‌ای صورت می‌گیرید.

نمره گذاری پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه

همکاران ما در موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و به دست آوردن نمرات معکوس، پنج زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری ADHD

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *