پرسشنامه فضیلت سازمانی (OV)

پرسشنامه فضیلت سازمانی

از جنبه­‌های متعالی در سازمان که با رفتار شهروندی سازمانی نیز بی­‌ارتباط نیست فضیلت سازمانی است که به تازگی به دلیل نقش موثر آن در سازمان­‌ها و به خصوص تاثیر آن بر روی عملکرد کارکنان، مورد توجه قرار گرفته است. فضیلت در سازمان­‌ها به معنی ایجاد، ترویج، حمایت و پرورش رفتارها، عادت­‌ها، اعمال و تمایلات رفیع و متعالی از قبیل انسانیت، صداقت، بخشش، اعتماد و وفاداری در سطح فردی و جمعی در یک سازمان است. بنابراین هرگونه اعمال فردی، فعالیت­‌های جمعی، ویژگی­‌های فرهنگی و یا هر فرآیندی که باعث ترویج و تدوام فضیلت در یک سازمان شود ممکن است به فضیلت سازمانی منجر شود. تحقیقات متعددی نشان داده­‌اند، فضیلت در سازمان در ایجاد عشق، همدلی، توان اخلاقی، اراده، تحمل در برابر دشواری­‌ها سلامت، شادمانی، انعطاف­‌پذیری در برابر سختی­‌ها نقش بسزایی دارد. اما تحقیقات معدودی نیز اخیراً به بررسی ارتباط بین فضیلت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن پرداخته‌­اند. برای مثال رگو و همکارانش در تحقیقات خود به این نتیجه دست یافتند که رفتار شهروندی سازمانی و سه بعد آن یعنی نوع­دوستی، فضیلت مدنی و ادب و مهربانی با فضیلت سازمانی مرتبط است. به دلیل پیامدهای مهم فضیلت سازمانی، برخی از متخصصان، تحقیق در باب فضیلت را در برنامه­‌های تحقیقاتی سازمان­‌ها قرار داده و برخی نیز در عمل به بررسی فضیلت سازمانی و طراحی مقیاسی برای سنجش آن پرداخته‌­اند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه فضیلت سازمانی (OV)

پرسشنامه فضیلت سازمانی توسط کارمون و همکاران در سال ۲۰۰۴ طراحی شد. این مقیاس یک ابزار خودگزارشی است که ۱۵ گویه دارد و ابعاد مختلف فضیلت سازمانی یعنی خوش‌بینی، اعتماد، همدردی، انسجام و بخشش را می‌سنجد. آزمودنی که در یک مقیاس شش گزینه‌ای از یک (کاملاً غلط) تا شش (کاملاً درست) به هریک از گویه‌ها پاسخ می‌دهد.

نمره‌گذاری پرسشنامه فضیلت سازمانی (OV)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه فضیلت سازمانی کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت دو زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. 

خرید و دانلود پرسشنامه فضیلت سازمانی (OV)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه فضیلت سازمانی (OV) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه فضیلت سازمانی (OV)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری فضیلت سازمانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *