شگفت انگیزترین سازه های جهان

 شگفت انگیزترین سازه های جهان

اینجا قصد معرفی بزگترین و و شگفت انگیزترین سازه هایی را داریم که مشاهده آنها هنر و خلاقیت طراحان و اوج قله ذهن بشر را نمایان می سازد.

۱- شگفت انگیزترین سازه های جهان: هتل رگاتال – اندونزی

برج های بزرگ

هتل رگاتال در جاکارتای اندوزی توسط آتلیر اینام طراحی شده است که اساس طراحی آن برگرفته از طبیعت می باشد. قطعه مرکزی این هتل شکلی آیرودینامیکی به خود گرفته که چشم انداز بسیار زیبایی به سمت دریای جاوا دارد. این هتل پنج ستاره می باشد و مساحت آن در حدد ۱۱ هکتار می باشد.

۲- شگفت انگیزترین سازه های جهان: برج خلیفه – امارات متحده عربی

برج

برج خلیفه آسمانخراشی در دبی می باشد و بلندترین سازه مصنوع بشری می باشد که طول آن ۸۲۹ متر است. برج خلیفه طوری ساخته شده است که در وسط منطقه وسیعی قرار گیرد و در اطراف آن ۳۰ هزار خانه، ۹ هتل، سه هکتار محل پارک ماشین و دست کم ۱۹ برج، پاساژ دبی، و ۱۲ هکتار دریاچه مصنوعی وجود دارند.

۳- شگفت انگیزترین سازه های جهان: برج ساعت مکه – عربستان صعودی

برج

برج ساعت در شهر مکه عربستان قرار دارد. این برج ها بخشی از طرح پادشاه عبدالعزیز بود که سعی دارد شهر مکه را، شهری مدرنیته نماید. این مجموعه چندین رکورد دنیا را در در خود جای داده است: بزگترین برج ساعت جهان، بلندترین هتل جهان، و پهناورترین طبقه همکف برج جهان. برج ساعت چندین متر دور تر از بزرگترین مسجد جهان یعنی مسجدالحرام واقع شده است. مسجد الحرام قابلیت اسکان یکصد هزار نفر را در خود دارد وسعت ان ۶۶۱ متر می باشد.

۴- شگفت انگیزترین سازه های جهان: اولین برج تجاری جهان – آمریکا

برج

این برج در نیویورک سیتی آمریکا قرار دارد و دقیقا در جایی واقع شده که مرکز تجارت جهانی قبلی در ۱۱ سپتامبر مورد هجوم قرار گرفت. ساخت این سازه در ۲۷ آپریل ۲۰۰۶ شروع شد و در سال ۲۰۱۳ افتتاح گردید. این آسمانخراش ۱۰۴ طبقه می باشد که سومین برج طولانی جهان است. ۱۶ هکتار وسعت و ۵۴۱ متر بلندی آن می باشد.

۵- شگفت انگیزترین سازه های جهان: ورلد وان (world one) – مومبای، هند

برج

ورلد وان یک آسمانخراش مسکونی است در مومبای هند که در سال ۲۰۱۴ افتتاح خواهد شد. به محض تکمیل آن، اولین آسمانخراش مسکونی جهان لقب خواهد گرفت. این پروژه هزینه ای بالغ بر ۳۹۹ میلیون دلار برجای گذاشته است. وسعت آن ۱۴۵۰ هکتار و طول آن ۳۵ متر می باشد. این آسمانخراش دارای ۱۸ آسانسور و ۳۰۰ آپارتمان می باشد. این سازه توسط مهندسین هندی در حال انجام می باشد.

۶- شگفت انگیزترین سازه های جهان: برج شانگهای – چین

برج

برج شانگهای آسمانخراشی است که در شانگهای چین در حال ساخت می باشد. ۱۲۱ طبقه دارد و بلندای آن ۶۳۱ متر می باشد. به محض اتمام آن در سال ۲۰۱۴، لقب بلندترین برج چین را به خود اختصاص خواهد داد. بعد از برج خلیفه، و برج ساعت مکه، سومین و طولانی ترین برج خواهد بود. ارزش این پروژه برابر با دو میلیارد دلار میباشد.

۷- شگفت انگیزترین سازه های جهان: برج روسیه – مسکو، روسیه

برج

برج روسیه در مسکو قرار دارد و آسمانخراشی است که قرار است مرکز بین المللی کسب و کار مسکو قلمداد گردد. این سازه در سال ۲۰۰۷ آغاز شده است و و تقریبا تخمین زده می شود که در سال ۲۰۱۶ کار آن به اتمام رسد. این برج ۳۵۹ متر بلندی دارد و شامل ۱۱۸ طبقه، ۱۰۱ آسانسور، و پارکینگ آن برای ۳۶۸۰ دستگاه ماشین جا دارد.

۸- شگفت انگیزترین سازه های جهان: سانگجیانگ – چین

برج

این هتل واقع در شهر شانگهای در ناحیه سانگجیای چین می باشد. این هتل دارای ۴۰۰ تختواب می باشد که در داخل یک معدن به عمق ۱۰۰ متر ساخته شده است. این هتل دارای رستوران ها، قهوه خانه ها، . مکان های ورزشی است و اتاق های مهمانپذیر آن رو به آکواریمی است که ۱۰ متر عمق دارد و پر از آبزیان می باشد.

۱۰- شگفت انگیزترین سازه های جهان – CCTV Headquarters 

برج

آسمانخراش CCTV Headquarters ناحیه مرکز ناحیه تجاری پکن قرار دارد. این ساختمان مقر تلویزیون ملی چین می باشد. کار ساخت این پروژه در ۲۰۰۴ شروع و در ۲۰۰۸ به اتمام رسید. معماران این سازه دو فرد به نام های کولهاس و شیرن بودند. ۲۳۴ متر طول و ۵۴ طبقه دارد.

2 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام اقای نویسنده
    عربستان سعودی درسته نه عربستان صعودی!

    پاسخ
  2. شیما
    شیما گفته:

    خیلی جالب بود
    برج اُستانکینو مسکو هم طراحی عجیب و جالبی داره
    البته از نظر من زیباترین برج دنیا ایفله بدون شک

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *