دانلود پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI)

معرفی پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI)

پژوهشگران حوزه عزت نفس آن را به طور خلاصه اینچنین تعریف می‌کنند: “ارزیابی بنیادینی که ما از ارزش خود به عنوان یک انسان داریم”. در طول سال‌ها پژوهش در حیطه عزت نفس، هنوز بسیاری از محققان درباره ماهیت اصلی آن اختلاف نظر دارند. برخی عزت نفس را تک بعدی می‌دانند که از جمله این نظریه پردازان کوپر اسمیت است و برخی دیگر عزت نفس را شامل چندین مولفه می‌دانند که فرد ممکن است در برخی از آن‌ها ضعیف و در برخی دیگر قوی باشد. پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که عزت نفس کم می‌تواند تبعات منفی زیادی به همراه داشته باشد. به همین دلیل پژوهشگران در طول دهه‌های گذشته همواره درصدد بهبود ابزارهای ارزیابی عزت نفس بوده‌اند و ابزارهای مختلفی نیز با توجه به دیدگاه نظری هر پژوهشگر ابداع شده است.

پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) یکی از معروف‌‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزارهای برای سنجش عزت نفس است. پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) در سال ۱۹۶۷ توسط کوپر اسمیت ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۵۸ ماده به صورت بلی و خیر است. ۸ ماده از این پرسشنامه دروغ گویی را می‌سنجند و ۵۰ ماده باقی مانده به سنجش چهار زیر مقیاس این پرسشنامه اختصاص دارد. زیرمقیاس‌های پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) عبارتند از: عزت نفس کلی، عزت نفس خانوادگی، عزت نفس تحصیلی، و عزت نفس اجتماعی. یادآور می‌شود که هرچه فرد در این پرسشنامه نمره بالاتری بگیرد عزت نفس‌اش بیشتر است.

نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI)

با توجه به اختلاف نظرهای بسیاری که در نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) وجود دارد و روش‌های مختلفی برای به دست آوردن زیرمقیاس‌های آن ارائه شده است، موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل این پرسشنامه کرده است. پس از نمره گذاری پرسشنامه ۵۸ سوالی عزت نفس کوپر اسمیت ۴ زیرمقیاس اصلی و یک زیرمقیاس دروغ سنج به ترتیب زیر به دست خواهد آمد:

عزت نفس کلی یا عمومی

عزت نفس خانوادگی

عزت نفس اجتماعی

عزت نفس تحصیلی

مقیاس دروغ سنج

خرید و دانلود پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI)

شما می‌توانید با خرید پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) که در قالب یک فایل ورد توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- نمره گذاری کامل پرسشنامه به همراه زیرمقیاس‌ها

۲- ارائه روایی و پایایی پرسشنامه با رفرنس معتبر

۳- دریافت فایل ورد بدون هیچگونه آرم یا لوگو

۴- تاریخچه، تعاریف و پایه‌های نظری پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات شما پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *