داستانهای جالب آرم ماشین های معروف

داستانهای جالب آرم ماشین های معروف

هر برندی آرم معروف خود را دارد و یقیناً این آرم بر اساس یک سلسه وقایع و اتفاقات هرچند جزیی طراحی شده است. در اینجا به برخی از داستان‌هایی اشاره می کنیم که اساس طراحی آرم ماشین های معروف بوده اند.

۱ – لامبورگینی

آرم لامبورگینی

در اویل دهه ۶۰ میلادی، فروسیو لامبورگینی وقت خود را اغلب با ادورادو میورا که پرورش دهنده گاوهای مخصوص گاوبازی بود می‌گذراند و دایماً به خانه وی در سویل رفت و آمد داشت. تاثیری که این حیوان تقریبا غول پیکر و خشن در لامبورگینی گذاشت این بود که وی آرم ماشین های خود را یک گاو خشن انتخاب نماید.

۲ – فراری

آرم فراری

اسبی سرکش و زیبا، این نماد تقریبا تبدیل به نمادی شده است که کارخانه‌دار معروف ایتالیایی یعنی آقای فراری را تجسم می‌کند. با این حال، این اسب سرکش و زیبا در جنگ جهانی اول بر روی یک هواپیمای جنگنده ایتالیایی نقش بسته بود. مادر یکی از خلبانان اسطوره‌ای این هواپیما، از آقای فراری می‌خواهد نقش این اسب را بر روی تمامی ماشین‌های خود طراحی نماید. او مدعی بود که این آرم برای وی خوش شناسی خواهد آورد. تقریبا از ۱۰۰ سال پیش، این آرم هنوز روی ماشین‌های فراری وجود دارد.

۳ – بویت (شورولت)

 آرم شورولت

پاپیون نماد یکی از سه ماشین برتر تولید شده در آمریکا می‌باشد که در واقع ریشه برون مرزی دارد. گفته شده که نماد پاپیون برای اولین بار در سال ۱۹۱۴ به عنوان پس زمینه اتاق‌های یکی از هتل‌های فرانسه طراحی شد که بعدها ویلیام دورانت، موسس جنرال موتورز، این ایده را روی ماشین های خود پیاده نمود.

۴ – بی ام دبلیو

آرم بی ام دبلیو

چنین گمان می‌شده است که آرم بی ام دبلیو، نشانگر چرخش یک پروانه می‌باشد، اما حقیقت چیز دیگری است. واقعیت این است که زمانی‌که کارخانه Rapp Motorenwerke به فعالیت خود خاتمه داد (این کارخانه به تولید موتورهای هواپیما اقدام می‌کرد) بی ام دبلیو در نتیجه آن ظاهر شد و تصمیم گرفت تا آرم RAPP و پس زمینه آن را حفظ کند. علاوه بر آن، رنگ‌های سفید و آبی رنگ‌های غالب پرچم باوارایی‌ها نیز می‌باشند.

۵ – سوبارو

آرم سوبارو

علاوه بر اینکه سوبارو نام ستاره پروین به زبان ژاپنی می‌باشد، این آرم نشانگر کارخانجاتی است که با هم ترکیب شده‌اند تا کارخانه بزرگ فوجی را تشکیل دهند که سوبارو بخش خودروسازی کارخانه فوجی می‌باشد.

۶ – مرسدس بنز

آرم مرسدس بنز

ریشه آرم مرسدس بنز – یک ستاره‌ای که به سه نقطه اتصال دارد – را می‌توان در سال‌های قبل از ۱۸۷۹ یافت که در آن زمان گوتل دایملر به زنش کارت پستالی می‌فرستد و در آن ستاره‌ای که به سه نقطه اتصال داشت ترسیم می‌کند. آقا و خانم دایملر بسیار علاقمند بود تا شکل این ستاره را در سر‌در تمام کارخانجات خود رسم نمایند تا برتری خود را به “زمین”، “دریا” و “هوا” نشان دهند.

 ۷ – ولوو

آرم ولوو

آرم ولوو نشانگر نماد سیاره مریخ می باشد و همچنین در فرهنگ یونانیان نماد الهه جنگ نیز است. خوب، سوال این است که این مساله چه ربطی به ولوو یا ماشین دارد؟ این نماد همچنین نمادی از رابطه بین الهه جنگ و اسلحه‌‌های فلزی است که در آن زمان از آهن ساخته می‌شدند. تفسیری که از این آرم بر می‌آید آن است که به جنس مذکر اشاره می‌کند. از زمان افتتاح شرکت ولوو، موسسان آن خواستند تا آرم آن‌ها نماد قدرت و برتری باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *