پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS)

پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS)

 بررسی سبک‌های یادگیری کمک مؤثری به درک چگونگی یادگیری زبان دوم می‌کند. آنچنان که عقیده غالب و اخیر در مورد عوامل مؤثر در فراگیری زبان دوم به این نکته اشاره دارد که عواملی همچون شخصیت و هوش و… به جهت کلی بودن‌شان در درجه دوم اهمیت قرار دارند و آنچه مهم است و با سایر عوامل همچون شخصیت، تعامل با محیط و شیوه بهره‌برداری از امکانات ذهنی سروکار دارد همین سبک‌های یادگیری است. هدف اصلی سبک‌های یادگیری به دست آوردن اصولی است که طراحان آموزشی را به گسترش دادن محیط یادگیری مناسب با سبک خاص فراگیر قادر می سازد. همچنین پژوهش‌های انجام شده درباره سبک‌های یادگیری نشان داده‌اند چنانچه با توجه به ترجیحات و سبک‌های متناسب افراد به آنها آموزش داده شود، به طور محسوسی پیشرفت تحصیلی آنها افزایش می‌یابد. به طور کلی سبک‌های یادگیری روش متمایز و ویژه‌ای برای عمل کردن است و تئورسین‌های سبک‌های یادگیری سه رویکرد اصلی را برای مطالعات در نظر گرفته‌اند: ۱) پیش‌بینی و بهبود پیشرفت تحصیلی: تحقیقات متعددی حاکی از این نکته است که پیشرفت تحصیلی به عنوان یک عامل شناختی با سبک‌های یادگیری بالاترین همبستگی را دارد. ۲) درک پیوند میان شناخت و شخصیت:  برای مثال تحقیقات استرنبرگ وگریگورنکو ۳) بهبود انتخاب شغلی و هدایت شغلی. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS)

پرسشنامه سبک‌های یادگیری (ILS) توسط فلدر وسولومون در سال ۱۹۹۷، بر مبنای مدل فلدر و سیلورمن در زمینه سبک‌های یادگیری ساخته شده است. این پرسشنامه ۴۴ سوالی است. سؤال‌ها وابسته به فرهنگ نیستند و با توجه به سادگی در پاسخ گویی انتخاب شده‌اند. نحوه پاسخگویی به سؤال‌ها، به این صورت است که آزمودنی باید از بین گزینه‌های مربوط به هر سوال، گزینه‌ای را که بیشتر در مورد او صدق می‌کند، علامت بزند. این پرسشنامه دارای چهار بعد پردازش، درون‌داد، ادراک، و فهم است که چهار سبک یادگیری را می‌سنجد و عبارتند از حسی ـ شهودی (SEN/INT)، دیداری ـ کلامی (VIS/VER)، فعال ـ تاملی (ACT/REF)، کلی ـ متوالی (SEQ/GLO).

نمره‌گذاری پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است. همچنین تفسیر کامل نمرات نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه سبک های یادگیری فلدر (ILS)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری سبک‌های یادگیری

۶- پاسخگویی سریع به سوالات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *