دانلود پرسشنامه تیپ شخصیتی A و B

 معرفی پرسشنامه تیپ شخصیتی A و B

الگوی شخصیتی A توسط دو پزشک متخصص به نام روزنمن و فریدمن در دهه ۵۰ تشخیص داده شد. روزنمن و فریدمن  معتقدند که افراد دارای تیپ شخصیتی A معمولاً با سه ویژگی شناخته می‌شوند: ۱) فوریت زمان داشته و همیشه نگران وقت هستند. ۲) رقابت طلب و جاه طلب هستند. ۳) پرخاشگری و خصومت بالا دارند، به ویژه زمانی که اوضاع از کنترل خارج است. در افراد دارای تیپ شخصیتی A خصوصیاتی مانند تند و سریع بودن، تندمزاج و عصبی بودن، افراطی بودن در شیوه زندگی، غالباً مضطرب بودن، و ناشکیبا و رقابت جو بودن دیده می‌شود. از سوی دیگر افرادی که دارای تیپ شخصیتی B هستند دقیقاً متضاد این افراد هستند. افراد دارای تیپ شخصیتی B کمتر خشمگین می‌شوند و حتی هنگام خشم موقعیت را با واقع‌بینی بیشتر می‌پذیرند. این افراد دارای اعصاب آرام و راحت‌اند، به ندرت سخن دیگران را قع می‌کنند، اشتباهات خود را پذیرفته و آن‌ها را به منزله فرصت‌هایی برای آموزش تلقی می‌کنند و هیچ وقت نگران وقت نیستند.

از جمله پرسشنامه‌هایی که برای ارزیابی این تیپ شخصیتی ساخته شده است پرسشنامه ۲۵ سوالی تیپ شخصیتی A و B است. این پرسشنامه توسط فریدمن و روزنمن که این تیپ‌های شخصیتی را ابداع کرده‌اند ساخته شده و افراد را به دو گروه شخصیتی متمایز می‌کند.

نمره‌گذاری پرسشنامه تیپ شخصیتی A و B

نمره گذاری پرسشنامه تیپ شخصیتی A به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. در فایل آماده شده نحوه تفسیر نمرات نیز آمده است که عبارتند از:

  • تمایل شدید به تیپ شخصیت B
  • تمایل به تیپ شخصیت B
  • تمایل به تیپ شخصیت A
  • تمایل شدید به تیپ شخصیت A

خرید و دانلود پرسشنامه تیپ شخصیتی A و B

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه تیپ شخصیتی A و B که در قالب یک فایل ورد توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است، از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- دسترسی به فایل ورد پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۲- نمره گذاری و تفسیر پرسشنامه

۳- پایایی با روش آلفای کرونباخ برای نسخه ایرانی

۴- تاریخچه ساخت پرسشنامه

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *