پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی (WHOQOL-BREF)

معرفی پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی (WHOQOL-BREF)

سازمان بهداشت جهانی به منظور وجود انسجام در پژوهش‌ها و سنجش کیفیت زندگی، گروهی را برای ساخت این پرسشنامه مأمور کرد. حاصل کار این گروه پرسشنامه کیفیت زندگی ۱۰۰ سوالی بود (WHOQOL-100). چند سال بعد برای استفاده آسان‌تر از این پرسشنامه فرم کوتاهی از آن تهیه شد.

پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی (WHOQOL-BREF) یک پرسشنامه ۲۶ سوالی است که کیفیت زندگی کلی و عمومی فرد را می‌سنجد. این مقیاس در سال ۱۹۹۶ توسط گروهی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و با تعدیل گویه‌های فرم ۱۰۰ سوالی این پرسشنامه ساخته شد. این پرسشنامه دارای ۴ زیرمقیاس و یک نمره کلی است. این زیر مقیاس‌ها عبارتند از: سلامت جسمی، سلامت روان، روابط اجتماعی، سلامت محیط اطراف و یک نمره کلی. در ابتدا یک نمره خام برای هر زیرمقیاس به دست می‌آید که باید از طریق یک فرمول به نمره‌ای استاندارد بین ۰ تا ۱۰۰ تبدیل شود. نمره بالاتر نشان دهنده کیفیت زندگی بیشتر است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

نمره گذاری پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (WHOQOL-BREF)

با توجه به پیچیده بودن نمره گذاری پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی (WHOQOL-BREF) همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری آن کرده‌اند. علاوه بر نمره‌گذاری کامل، ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه نیز به طور کامل آورده شده است. همچنین پس از نمره‌گذاری ۴ زیرمقیاس و یک نمره کلی به دست خواهد آمد که عبارتند از:

زیرمقیاس سلامت جسمی

زیرمقیاس سلامت روان

زیرمقیاس روابط اجتماعی

زیرمقیاس سلامت محیط

کیفیت زندگی و سلامت عمومی کلی

خرید و دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (WHOQOL-BREF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی (WHOQOL-BREF) که در قالب یک فایل ورد توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است، از مزایای این خرید استفاده نمایید:

۱- نمره گذاری کامل برای اولین بار در ایران

۲- روایی و پایایی پرسشنامه با رفرنس معتبر

۳- تاریخچه و پایه‌های نظری پرسشنامه

۴- دریافت فایل ورد پرسشنامه بدون هیچگونه آرم یا لوگو

۵- پاسخگویی سریع به سوالات پس از خرید

2 پاسخ

تعقیب

  1. nice گفت:

    پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سوالی بسیار استاندارد و عالی است. ممنونم

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *